Сassification of multimedia publishing house as new forms of doing business in conditions of information economy

Main Article Content

A. I. Pushkar
S. A. Nazarovа

Abstract

In this research, the analysis of information activities of a significant amount of multimedia publishing houses was carried out. Based on this analysis, signs of group of all set of multimedia publishing houses were identified, such as the relative independence of the business, the complexity and breadth of the range of multimedia products and services produced by multimedia publishers. Grouping of multimedia publishing houses on the values of these attributes allows identifying the characteristics of information activity and doing business by representatives of each of the groups. The given practical examples of the multimedia publishing houses entering into the selected groups allowed allocating strengths and weaknesses of such forms of business.

The classification presented in article orders all set of multimedia publishing houses on characteristic signs and is the basis for the development of adapted to the specifics of each type of mechanism of management and organizational support.

Article Details

Section
Статті

References

Пушкарь А. И. Управление информационной деятельностью предприятия в экономике знаний [Текст] : монография / А.И. Пушкарь, С.А. Назарова, К.С. Сибилев. – Х.: ХНЭУ, 2012. – 560 с.

Лафранс Ж.-П. Мультимедиа: продукты и рынок [Електронный ресурс] // Всемирный доклад ЮНЕСКО о коммуникации и информации. – Режим доступа: http://viperson.ru/articles/multimedia-produkty-i-rynok.

Мультимедийные ресурсы и издательские стратегии [Електронный ресурс] // Университетская книга. №9, 2012. с. 82-85. – Режим доступа: http://www.unkniga.ru/innovation/print/698-2012-11-13-05-24- 10.html.

Новые технологии против кризиса [Електронный ресурс] // Бизнес-форум «Новые технологии в издательском, книготорговом и библиотечном деле» – Режим доступа: http://www.unkniga.ru/bookrinok/knigniy-rinok/4301-novye-tehnologii-protiv-krizisa.html.

Манюшис А. Виртуальное предприятие как эффективная форма организации внешнеэкономической деятельности компании [Электронный ресурс] / А. Манюшис, В. Смольянинов, В. Тарасов. – Режим доступа: http://www.ptpu.ru/issues.

Мировой издательский бизнес уходит [Електронный ресурс] // Университетская книга №8, 2015. – Режим доступа: http://www.unkniga.ru/bookrinok/zarubez/4884-mirovoy-izdatellskiy-biznes-uhodit-v-tsifrovoy-okean.html.

Мультимедиа-презентации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.avim.ru/multim_present/.

Мультимедийное издательство ARTINFO [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.artinfo.ru/ru/about/default.asp

Мультимедийное издательсто Nika Game [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.nikagame.com.

Мультимедийные презентации. USB Flash drive для компании «SAP» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ksan.ru/works/sap/.

О Компании FORCE Technology Rusland [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.forcetechnology.ru.

«Киберсреда» Amazon [Электронный ресурс] //Бизнес. Электронная коммерция 21 июля 2015. – Режим доступа: http://www.therunet.com/articles/4553-kibersreda-amazon.

Компания «Кордис & Медиа» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.cordismedia.ru/about.

Sun K. In and Around Language: What's Up with "Startup"? [Electronic resource] // THE HARVARD CRIMSON. – Mode of access:WWW.URL: http://www.thecrimson.com/article/2011/11/17/startup-language-idea/.

Кирилл Бигай. Так что же такое стартап? [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://ain.ua/2014/09/30/542461.

Visual Science [Electronic resource]. – Mode of access: WWW.URL: http://www.visual-science.com/ru/company/.

Безрукова Т. Л., Степанова Ю. Н., Шанин И. И., Дуракова Ю. В. Современное состояние и развитие стартапов [Электронный ресурс] // Успехи современного естествознания. 2015. - №1. - С. 95-97.

Джефф Хау. Краудсорсинг. Коллективный разум как инструмент развития бизнеса [Текст] / Джефф Хау — М.: «Альпина Паблишер», 2012. — 288 с.

Кашапов, Радиф. Сеть в помощь! Что такое краудфандинг и каковы его перспективы в России [Электронный ресурс] // Частный корреспондент. – Режим доступа: http://www.chaskor.ru/article/set_v_pomoshch_22881.

Николай Двас. Подайте на процветание! [Электронный ресурс] // Коммерсантъ-Деньги, № 26 (681). – Режим доступа: http://www.kommersant.ru/doc/908882.

Мищенко Т. Обзор умных часов Pebble. [Электронный ресурс] // ITCUA. – Режим доступа: http://itc.ua/articles/obzor-umnyih-chasov-pebble-steel/.

Boomstarter [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://boomstarter.ru.

Авшалумова Р. Как краудфандинг работает в России [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.vedomosti.ru/newspaper/articles/2014/04/11/skinutsya-na-startap.

Касьяненко А. Ridero – альтернативная издательская модель [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.unkniga.ru/innovation/tehnology/2806-ridero-alternativnaya-izdatelskaya-model.html.