FORMING THE STRATEGY OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY OF THE DEALER COMPANY
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Introduction. There was a need to incorporate into the company's own activities a wide range of requirements and the wishes of various groups of stakeholders. This led to the decision to implement social initiatives on a permanent basis, their systematization and integration into a single strategy of corporate social responsibility. Today, the development of a corporate social responsibility strategy and its integration into the overall strategy of company development is one of the most important factors in preventing non-commercial risks of operations and ensuring the company's competitive advantage.
Purpose. The purpose of the article is to formulate a strategy of corporate social responsibility of the company as an integral system of goals, principles, tasks, directions and measures for its realization (for example, the dealer company «Agrotehsoyuz»).
Results. The corporate social responsibility strategy of LLC «Agrotechoyuz» is considered as a logical extension of the mission, values and goals of the company. The authors of the strategy intend to achieve the maximum company success in the market by balancing the interests of stakeholders, which represent the company's business environment, and the realization of the values of corporate social responsibility in accordance with the goals of sustainable development.
At the core of developing a strategy for corporate social responsibility is the unification of efforts of all seven territorially separate agencies of the company for the above-mentioned purposes.
In general, the achievement of the goal of the corporate social responsibility strategy of the dealer company «Agrotehsoyuz» involves setting up and implementing a set of tasks, united in separate directions, each of which aims to promote the achievement of certain «Goals of Sustainable Development». The following areas of strategy for the company are as follows: the direction 1. Ensuring transparency, publicity of the company's activities and development of corporate culture; direction 2. Harmonious development of workers and promotion of their initiative;direction 3. Reliable partner and responsible member of rural communities; direction 4. Educational initiatives for staff, partners and local communities; a direction 5. Support of resource-saving and environmental initiatives and ensuring of safety standards.
The next step in shaping the corporate social responsibility strategy of «Agrotechsoiuz» company should be to develop a plan for implementing measures for solving problems in each of the five identified areas.
Originality. The strategy of corporate social responsibility of the dealer company «Agrotehsoyuz» is formed taking into account those social initiatives that have already been implemented by the company in recent years, as well as taking into account such factors as the number of employees of the company and their distribution by position, the territorial distribution of representations, the specifics of the main activity, financial company capabilities, etc.
Conclusion. The development and implementation corporate social responsibility of the LLC «Agrotechsoyuz» strategy is evidence of the company's readiness to form strategic values for its activities and increase its competitiveness in accordance with the goals of sustainable development. Implementation of the proposed strategy of corporate social responsibility will help to achieve positive effects both for «Agrotechsoyuz» and for various groups of stakeholders, in particular: increasing the efficiency of employees' labor and company profits, developing corporate culture, increasing the trust of external stackholder companies, improving the environmental state of the environment, growth of a positive image of the company.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Carroll, A.B. (2009). Corporate Social Responsibility: Evolution of Definitional Construct. Business and Society, Vol. 38, N 3, 268-295. (in Eng)
Kotler, F. (2005). Corporate Social Responsibility. How to make the best possible for your company and society Tran. with ang S. Yarynych – Kуiv (in Ukr)
McWilliams, А. (2005). Corporate Social Responsibility: Strategic Implications. Department of Economics, Rensselaer Polytechnic Institute, №0506, May. (in Eng)
Porter, M. E. (2006). Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility . Harvard Business Review, December, 78 – 92 (in Eng)
Bayura, D.M. (2009). Corporate Social Responsibility in the Corporate Governance System. Ukraine: Aspects of labor, 1, 21. (in Ukr)
Budionna, L.O. (2008). Ways and directions of formation of social responsibility of business in Ukraine. Social policy, August, 9-10. (in Ukr)
Zhukovskaya, V.M. (2009). Social responsibility as a direction of implementation of the corporate strategy of development. Finance of Ukraine, 14-21. (in Ukr)
Vorobey, V. (2008). Corporate Social Responsibility or Benefit? Kyiv Mohyla Business Studio, 10, 25-36. (in Ukr)
Official site of the company "Agrotehsoyuz". Retrived from: http://www.ats.in.ua/about
Sustainable Development Goals 2016-2030. Retrived from: http://www.un.org.ua/ua/tsili-rozvytku-tysiacholittia/tsili-staloho-rozvytku
How ukrainian companies introduce sustainable development goals − 2018. Retrived from: http://csr-ukraine.org/article/yuku-ukrainines-companies- introduce /
Bayura, D.O. (2009). The system of corporate governance: the state and prospects of development: a monograph. K.: Kind-polygraph. Center "Kyiv Unity", 2009. – 288 p. (in Ukr)
Corporate Social Responsibility Development Center. Retrived from: http://csr-ukraine.org/