INTERACTION WITH CLIENTS IN THE CONTEXT OF ACTIVATION OF SALE OF GOODS IN THE DISTRIBUTION SYSTEM
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Introduction. In the conditions of transformation of market relations, deepening of processes of globalization and European integration, increase of scale of economic turnover is complication of functions of sphere of commodity circulation. In this regard, the scientific search for the creation of effective mechanisms and systems of promotion of goods from the sphere of production to the sphere of consumption is intensified. Special attention should be paid to the approaches to the formation of the mechanism of activation of sale of goods in distribution systems with the coordinated participation of its participants. The attitude of a person to work is created under the influence of external and internal factors. The employee, being involved in the production process, obeys its rules and laws inherent in the production environment. On the other hand, he, as an active and relatively autonomous agent of the enterprise, makes independent decisions, selects alternative lines of behavior. The most effective labor return from an employee can be expected only if the conditions for unidirectionality, coincidence of the goals and objectives of the enterprise of a certain branch with the personal goals of the employee are created.
The purpose of this article is to identify the basics of customer engagement in the context of increased sales of goods at distribution system enterprises.
Results. The article discusses the basics of activating the sale of goods in the distribution system. Certain requirements for interaction with clients in the context of activation of sales of goods are proposed: directions, principles, components. Directions of interaction with clients are formed, which are based on the following stages: preparation of sales, preparation of meeting, coordination of meeting, sale, service and development. Identified external and internal motivators that help ensure the effective activity of employees and the enterprise. The directions of development of the advanced training system have been formed, which will contribute to the professional and intellectual development of the staff, the expansion of his erudition and the circle of communication, creativity and creativity, formation of leadership qualities.
Originality. The process of interaction with customers in the context of activation of sales of goods in the distribution system in this article is considered comprehensively, taking into account the following: the mechanism of merchandising in the context of activation of sales of goods in the distribution system, properties of the distribution system, features of actions of sales staff when applying the method of "active sales", with customers, an organization of work, an effective system of motivation and training.
Conclusion. Thus, on the basis of the stated opinions, we have grounded directions of interaction with customers, determined the peculiarities of actions of sales personnel, formed the system of work organization, identified internal and external factors of material and moral incentives for effective work, formed the main directions of development of the training system in the context of sales activation goods in the distribution system, which will promote both the competitiveness of staff and the competitiveness of enterprises operating in the distribution system.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Apopium V.V., Mishchuk I.P., Rebitsky V.M. [and others] (2009). Trade organization: a textbook. The 3 types. Kyiv, 632 (in Ukr.).
Lebedeva S.N., Snitkova N.A., Gavrilov A.V. (2007). Economics of Trade Enterprise: Textbook. 5th ed. Minck: New Edition, 240.
Lozynsky V.T. (2011). Active sales practices as a tool for improving the efficiency of domestic trade. Bulletin of the Lviv Commercial Academy. The series is economical, 34, 261–268.
Misnikova L.V., Snitkova N.A. (2010). Organization of labor in trade: textbook. Minsk: Grevtsov Publishing House. 184 (in Blr.).
Balabanova L.V., Balabanitsy A.V. Marketing audit of the sales system: study. Kyiv: Professional, 224 (in Ukr.).
Kostyshina T.A. (2008). Competitive pay system: problems of theory and practice: monograph. Poltava: RVC START-UP, 389 (in Ukr.).
Onishchenko I.M. (2016). Improve data processing and storage methods with Big Data and Map Reduce tools. Economic and mathematical modeling of socio-economic systems: Coll. Sciences, 21, P. 5–21 (in Ukr.).
Smith A. A. (1978). Study of the Nature and Causes of the Wealth of Nations. Mockva: Progress, 494. (in Ros.).
Matrusova T.N. (1992). Japan: material incentives in firms. Moskva: Nauka, 78 (in Rus).
Tarasenko A.S. (1997). Labor cost - the basis of the formation of wages in market conditions. Labor and Law, 2, 104–108.
Danylyshyn B., Kutsenko V. (2004). The market of educational services: basic tendencies and ways of modernization. Ukraine: aspects of work, 1, 28-34.