ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ЗМІН МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ПІД ВПЛИВОМ COVID-19
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Проблема. Під час пандемії COVID-19 люди стали все більше часу проводити вдома, тому
активність користувачів Інтернету різко зросла. Технології щодня розвиваються з величезною швидкістю, тепер в Інтернеті все можливо, не виходячи з дому. Однак для багатьох бізнесів важко
працювати в Інтернеті та використовувати ці сучасні тенденції у своїй роботі. Серед українських
дослідників є багато робіт присвячених маркетинговим комунікаціям, зокрема Н.Попова, І. Король,
О. Братко, Ю. Мельник, Л. Сагер, Н. Ілляшенко вивчали маркетингові комунікації в цілому,
Н. Летуновська, Л. Хоменко, О. Люльов, І. Литовченко, Н. Кордзая та інші досліджували маркетинг у
цифровому середовищі. У той же час існує низка особливостей, пов’язаних із використанням онлайнмаркетингових комунікацій, спричинених пандемією COVID-19.
Мета. Виялення та обґрунтування основних особливостей та змін маркетингових комунікацій,
спричинені пандемією COVID-19.
Результати. В роботі проаналізовано основні особливості періоду пандемії. Була виявлена
аудиторія цифрового середовища по всьому світу. Було визначено роль цифрових технологій у допомозі
людям під час пандемії COVID-19. Було проаналізовано використання соціальних медіа для дослідження
бренду. Було проведено порівняння рекламної аудиторії Instagram, LinkedIn і Tik-Tok в період пандемії.
Також було визначено використання WhatsApp в різних регіонах. Було виявлено очікування споживачів
щодо покупок в Інтернеті серед споживачів різних вікових груп. Згідно з рекламними інструментами
Facebook, бренди можуть охопити понад 1 мільярд людей через рекламу в Instagram. Рекламне охоплення
Instagram зросло на 111 мільйонів нових користувачів за периший квартал із настанням пандемії COVID19, що є квартальним збільшенням більш ніж на 10%. Це означає, що рекламна аудиторія Instagram на
початку липня 2020 року становила 1,08 мільярда. Ці цифри говорять про швидку зміну вектору уваги
споживачів, а тим самим і необхідність швидкої переорієнтації маркетингових комунікацій задля
привернення уваги до пропозицій брендів. У той самий час деякі цифрові інструменти, що раніше активно
використовувались у маркетингових комунікаціях втрачають свою ефективність. Клієнти стали рідше
використовувати Facebook Messenger та особисті повідомлення Twitter. Та в цілому, зростання обсягів
продажів бізнесу через маркетингові інструменти соціальних медіа становило 132% для малого бізнесу,
122% для корпорацій і 88% для середнього бізнесу, що говорить про масову переорієнтацію та значні
подальші перспективи.
Наукова новизна. Поведінка людей змінюється, і важливо розуміти, як ці зміни вплинуть на попит
на продукти та послуги бренду. Відповідно, необхідно адаптувати маркетингову діяльність для
досягнення результату. Важливо розуміти, як люди використовують різні технології. Варто
інвестувати в технології, які можуть адаптуватися і змінюватися з часом, особливо враховуючи
невизначеність, пов’язану з пандемією COVID-19.
Висновки. Пандемія COVID-19 кардинально змінила наше життя: те, як ми працюємо, спілкуємося
один з одним, навчаємося чи купуємо товари першої необхідності.
Це прискорило процес переходу до цифрових технологій – тепер споживачі набагато частіше
роблять покупки в Інтернеті, ніж раніше, і все більше людей використовують Інтернет як основне
джерело інформації, розваги та зростання.
Експерти, які розробляють стратегію в соціальних мережах, повинні бути в курсі всіх новин на
існуючих платформах. Нові інструменти дають можливість налагодити тісні зв’язки зі споживачами,
які й надалі асоціюватимуть відкриття нових функцій із брендом, який їх використав уперше. Сильна
маркетингова стратегія в соціальних мережах буде включати процес пошуку нових функцій і каналів, а
також швидке створення нового контенту для них.
Зараз у соцмережах присутня більше половини населення світу. Варто розглядати соціальні
мережі як явище, яке присутнє у всьому, що люди роблять, як в Інтернеті, так і офлайн. Саме тому
тепер необхідно якомога більше включати соціальні мережі в комунікацію будь-якого бренду.
Так, електронна комерція не замінить усі фізичні магазини. Проте поведінка людей змінюється, і
важливо розуміти, як ці зміни вплинуть на попит на продукти та послуги брендів. Відповідно, для
досягнення результату необхідно буде адаптувати маркетингову діяльність.
Важливо розуміти, як люди використовують різні технології. Варто інвестувати в технології, які
можуть адаптуватися і змінюватися з часом, особливо враховуючи невизначеність, пов’язану з
пандемією COVID-19.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Popova N.V., Kataev A.V., Bazalieva L.V., Kononov O.I., Mukha T.A. (2020). Marketing
communications: a textbook. Kharkiv: Fact. 315 p. (in Ukr).
Korol I.V. (2018). Marketing communications: a textbook. Uman State Pedagogical University Pavel
Tychyna University. Uman: Vizavi. 191 p. (in Ukr).
Bratko O.S. (2006). Marketing Communications Policy: A Study Guide. Ternopil: Carte Blanche. 275
p. (in Ukr).
Melnik Yu., Sager L., Ilyashenko N., Ryazantseva Yu. (2016). Classification of basic forms and types
of Internet marketing communications. Marketing and innovation management. Vol. 4. P.43-55. (in Ukr).
5. Letunovskaya N.E., Khomenko L.M., Lyulov O.V. and others. (2021). Marketing in the digital
environment: a textbook / ed. Letunovskaya NE, Khomenko LM Sumy: SSU. 259 p. (in Ukr).
Litovchenko I.V. (2011). Internet marketing. Tutorial. Kyiv: Center for Educational Literature. 332 p.
(in Ukr).
Kordzaya N.R. (2018). Basics of Internet marketing. Part 2: textbook. Kherson: Oldie-plus. 164 p. (in
Ukr).
Letunovska, N. Ye., Saher, L. Yu., and Syhyda, L. O. “Formuvannia stratehii vyperedzhaiuchoho
innovatsiinoho rozvytku v umovakh Industrii 4.0“ [Formation of the Strategy of Forward-Looking Innovative
Development in Industry 4.0]. Ekonomichnyi analiz. 2019. https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload/123456789/77295/1/Letunovska_Saher_Syhyda_Industry_4.0.pdf
Syhyda, L. O. “Industriia 4.0 ta yikh vplyv na krainy svitu“ [Industry 4.0 and its Impact on the Countries
of the World]. Ekonomika ta suspilstvo. 2018. http://www. economyandsociety.in.ua/journal/17_ukr/9.pdf
Bilan, Y., Pimonenko, T., and Starchenko, L. “Sustainable business models for innovation and success:
Bibliometric analysis“. E3S Web of Conferences, 2020. DOI: 10.1051/e3sconf/202015904037
Vasilyeva, T., Kuzmenko, O., Kuryłowicz, M., & Letunovska, N. (2021). Neural network modeling
of the economic and social development trajectory transformation due to quarantine restrictions during COVID19. Economics and Sociology, 14(2), 313-330. doi:10.14254/2071-789X.2021/14-2/17
Müller J. M., Buliga O., Voigt K.-I. Fortune favors the prepared: How SMEs approach business model
innovations in Industry 4.0. Technological Forecasting and Social Change. 2018. Vol. 132. P. 2–17. DOI:
https://doi.org/10.1016/j.techfore.2017.12.019
Shvindina H. Coopetition as an Emerging Trend in Research: Perspectives for Safety & Security.
Safety. 2019. Vol. 5. No. 3.
Yang, C., Kwilinski, A., Chygryn, O., Lyulyov, O., Pimonenko, T. (2021) The Green Competitiveness
of Enterprises: Justifying the Quality Criteria of Digital Marketing Communication Channels. Sustainability,
(24):13679.
Letunovska, N., Lyuolyov, O., Pimonenko, T., & Aleksandrov, V. (2021). Environmental management
and social marketing: a bibliometric analysis. In E3S Web of Conferences (Vol. 234, p. 00008). EDP Sciences.
Kwilinski, A., Vyshnevskyi, O., & Dzwigol, H. (2020). Digitalization of the EU Economies and
People at Risk of Poverty or Social Exclusion. Journal of Risk and Financial Management, 13(7), 142.
Rosokhata A., Khomenko L., Jasnikowski A., Dmytruk K. (2021). Methodical Tools Research of Place
Marketing Via Small and Medium Business Development. Modern Economics, 29(2021), 156-162.
Khomenko L., Saher L., Letunovska N. and Jasnikowski A. Segmentation as a base for digital
marketing strategies in blood service: A cluster analysis for classifying healthy regional subjects. International
Interdisciplinary Scientific Conference “Digitalisation and Sustainability for Development Management:
Economic, Social, and Ecological Aspects” 2021 (DSDM – 2021): тези доповідей. Лондон: E3S Web of
Conferences 307, 03001 (2021).
Web-canape.ru. (2021). How COVID-19 changed the Internet and us - social networks and online
retail after the pandemic. Web-canape.ru. URL: https://www.web-canape.ru/business/kak-covid-19-izmenilinternet-i-nas-statistika-interneta-i-socsetej-posle-pandemii/ (in Rus).
Murman K., McCarthy T. (2021). COVID-19 and SMM strategy: 10 tips for marketers. URL:
https://hbr-russia.ru/marketing/tsifrovoy-marketing/855509/ (in Rus).
Smith T. (2020). Benchmarking Report: Tracking the Impact of COVID-19 on Customer Service.
zendesk.com.ru. URL: https://www.zendesk.com.ru/blog/zendesks-benchmark-snapshot-impact-covid-19-cx/ (in
Rus).