ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ЗМІН МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ПІД ВПЛИВОМ COVID-19

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Володимир Іванович НЕСТЕРЕНКО
Любов Олексіївна СИГИДА
Анна Сергіївна РОСОХАТА
Anastasiia MOSKALENKO

Анотація

Проблема. Під час пандемії COVID-19 люди стали все більше часу проводити вдома, тому
активність користувачів Інтернету різко зросла. Технології щодня розвиваються з величезною швидкістю, тепер в Інтернеті все можливо, не виходячи з дому. Однак для багатьох бізнесів важко
працювати в Інтернеті та використовувати ці сучасні тенденції у своїй роботі. Серед українських
дослідників є багато робіт присвячених маркетинговим комунікаціям, зокрема Н.Попова, І. Король,
О. Братко, Ю. Мельник, Л. Сагер, Н. Ілляшенко вивчали маркетингові комунікації в цілому,
Н. Летуновська, Л. Хоменко, О. Люльов, І. Литовченко, Н. Кордзая та інші досліджували маркетинг у
цифровому середовищі. У той же час існує низка особливостей, пов’язаних із використанням онлайнмаркетингових комунікацій, спричинених пандемією COVID-19.
Мета. Виялення та обґрунтування основних особливостей та змін маркетингових комунікацій,
спричинені пандемією COVID-19.
Результати. В роботі проаналізовано основні особливості періоду пандемії. Була виявлена
аудиторія цифрового середовища по всьому світу. Було визначено роль цифрових технологій у допомозі
людям під час пандемії COVID-19. Було проаналізовано використання соціальних медіа для дослідження
бренду. Було проведено порівняння рекламної аудиторії Instagram, LinkedIn і Tik-Tok в період пандемії.
Також було визначено використання WhatsApp в різних регіонах. Було виявлено очікування споживачів
щодо покупок в Інтернеті серед споживачів різних вікових груп. Згідно з рекламними інструментами
Facebook, бренди можуть охопити понад 1 мільярд людей через рекламу в Instagram. Рекламне охоплення
Instagram зросло на 111 мільйонів нових користувачів за периший квартал із настанням пандемії COVID19, що є квартальним збільшенням більш ніж на 10%. Це означає, що рекламна аудиторія Instagram на
початку липня 2020 року становила 1,08 мільярда. Ці цифри говорять про швидку зміну вектору уваги
споживачів, а тим самим і необхідність швидкої переорієнтації маркетингових комунікацій задля
привернення уваги до пропозицій брендів. У той самий час деякі цифрові інструменти, що раніше активно
використовувались у маркетингових комунікаціях втрачають свою ефективність. Клієнти стали рідше
використовувати Facebook Messenger та особисті повідомлення Twitter. Та в цілому, зростання обсягів
продажів бізнесу через маркетингові інструменти соціальних медіа становило 132% для малого бізнесу,
122% для корпорацій і 88% для середнього бізнесу, що говорить про масову переорієнтацію та значні
подальші перспективи.
Наукова новизна. Поведінка людей змінюється, і важливо розуміти, як ці зміни вплинуть на попит
на продукти та послуги бренду. Відповідно, необхідно адаптувати маркетингову діяльність для
досягнення результату. Важливо розуміти, як люди використовують різні технології. Варто
інвестувати в технології, які можуть адаптуватися і змінюватися з часом, особливо враховуючи
невизначеність, пов’язану з пандемією COVID-19.
Висновки. Пандемія COVID-19 кардинально змінила наше життя: те, як ми працюємо, спілкуємося
один з одним, навчаємося чи купуємо товари першої необхідності.
Це прискорило процес переходу до цифрових технологій – тепер споживачі набагато частіше
роблять покупки в Інтернеті, ніж раніше, і все більше людей використовують Інтернет як основне
джерело інформації, розваги та зростання.
Експерти, які розробляють стратегію в соціальних мережах, повинні бути в курсі всіх новин на
існуючих платформах. Нові інструменти дають можливість налагодити тісні зв’язки зі споживачами,
які й надалі асоціюватимуть відкриття нових функцій із брендом, який їх використав уперше. Сильна
маркетингова стратегія в соціальних мережах буде включати процес пошуку нових функцій і каналів, а
також швидке створення нового контенту для них.
Зараз у соцмережах присутня більше половини населення світу. Варто розглядати соціальні
мережі як явище, яке присутнє у всьому, що люди роблять, як в Інтернеті, так і офлайн. Саме тому
тепер необхідно якомога більше включати соціальні мережі в комунікацію будь-якого бренду.
Так, електронна комерція не замінить усі фізичні магазини. Проте поведінка людей змінюється, і
важливо розуміти, як ці зміни вплинуть на попит на продукти та послуги брендів. Відповідно, для
досягнення результату необхідно буде адаптувати маркетингову діяльність.
Важливо розуміти, як люди використовують різні технології. Варто інвестувати в технології, які
можуть адаптуватися і змінюватися з часом, особливо враховуючи невизначеність, пов’язану з
пандемією COVID-19. 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Popova N.V., Kataev A.V., Bazalieva L.V., Kononov O.I., Mukha T.A. (2020). Marketing

communications: a textbook. Kharkiv: Fact. 315 p. (in Ukr).

Korol I.V. (2018). Marketing communications: a textbook. Uman State Pedagogical University Pavel

Tychyna University. Uman: Vizavi. 191 p. (in Ukr).

Bratko O.S. (2006). Marketing Communications Policy: A Study Guide. Ternopil: Carte Blanche. 275

p. (in Ukr).

Melnik Yu., Sager L., Ilyashenko N., Ryazantseva Yu. (2016). Classification of basic forms and types

of Internet marketing communications. Marketing and innovation management. Vol. 4. P.43-55. (in Ukr).

5. Letunovskaya N.E., Khomenko L.M., Lyulov O.V. and others. (2021). Marketing in the digital

environment: a textbook / ed. Letunovskaya NE, Khomenko LM Sumy: SSU. 259 p. (in Ukr).

Litovchenko I.V. (2011). Internet marketing. Tutorial. Kyiv: Center for Educational Literature. 332 p.

(in Ukr).

Kordzaya N.R. (2018). Basics of Internet marketing. Part 2: textbook. Kherson: Oldie-plus. 164 p. (in

Ukr).

Letunovska, N. Ye., Saher, L. Yu., and Syhyda, L. O. “Formuvannia stratehii vyperedzhaiuchoho

innovatsiinoho rozvytku v umovakh Industrii 4.0“ [Formation of the Strategy of Forward-Looking Innovative

Development in Industry 4.0]. Ekonomichnyi analiz. 2019. https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload/123456789/77295/1/Letunovska_Saher_Syhyda_Industry_4.0.pdf

Syhyda, L. O. “Industriia 4.0 ta yikh vplyv na krainy svitu“ [Industry 4.0 and its Impact on the Countries

of the World]. Ekonomika ta suspilstvo. 2018. http://www. economyandsociety.in.ua/journal/17_ukr/9.pdf

Bilan, Y., Pimonenko, T., and Starchenko, L. “Sustainable business models for innovation and success:

Bibliometric analysis“. E3S Web of Conferences, 2020. DOI: 10.1051/e3sconf/202015904037

Vasilyeva, T., Kuzmenko, O., Kuryłowicz, M., & Letunovska, N. (2021). Neural network modeling

of the economic and social development trajectory transformation due to quarantine restrictions during COVID19. Economics and Sociology, 14(2), 313-330. doi:10.14254/2071-789X.2021/14-2/17

Müller J. M., Buliga O., Voigt K.-I. Fortune favors the prepared: How SMEs approach business model

innovations in Industry 4.0. Technological Forecasting and Social Change. 2018. Vol. 132. P. 2–17. DOI:

https://doi.org/10.1016/j.techfore.2017.12.019

Shvindina H. Coopetition as an Emerging Trend in Research: Perspectives for Safety & Security.

Safety. 2019. Vol. 5. No. 3.

Yang, C., Kwilinski, A., Chygryn, O., Lyulyov, O., Pimonenko, T. (2021) The Green Competitiveness

of Enterprises: Justifying the Quality Criteria of Digital Marketing Communication Channels. Sustainability,

(24):13679.

Letunovska, N., Lyuolyov, O., Pimonenko, T., & Aleksandrov, V. (2021). Environmental management

and social marketing: a bibliometric analysis. In E3S Web of Conferences (Vol. 234, p. 00008). EDP Sciences.

Kwilinski, A., Vyshnevskyi, O., & Dzwigol, H. (2020). Digitalization of the EU Economies and

People at Risk of Poverty or Social Exclusion. Journal of Risk and Financial Management, 13(7), 142.

Rosokhata A., Khomenko L., Jasnikowski A., Dmytruk K. (2021). Methodical Tools Research of Place

Marketing Via Small and Medium Business Development. Modern Economics, 29(2021), 156-162.

Khomenko L., Saher L., Letunovska N. and Jasnikowski A. Segmentation as a base for digital

marketing strategies in blood service: A cluster analysis for classifying healthy regional subjects. International

Interdisciplinary Scientific Conference “Digitalisation and Sustainability for Development Management:

Economic, Social, and Ecological Aspects” 2021 (DSDM – 2021): тези доповідей. Лондон: E3S Web of

Conferences 307, 03001 (2021).

Web-canape.ru. (2021). How COVID-19 changed the Internet and us - social networks and online

retail after the pandemic. Web-canape.ru. URL: https://www.web-canape.ru/business/kak-covid-19-izmenilinternet-i-nas-statistika-interneta-i-socsetej-posle-pandemii/ (in Rus).

Murman K., McCarthy T. (2021). COVID-19 and SMM strategy: 10 tips for marketers. URL:

https://hbr-russia.ru/marketing/tsifrovoy-marketing/855509/ (in Rus).

Smith T. (2020). Benchmarking Report: Tracking the Impact of COVID-19 on Customer Service.

zendesk.com.ru. URL: https://www.zendesk.com.ru/blog/zendesks-benchmark-snapshot-impact-covid-19-cx/ (in

Rus).