СТРАТЕГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НАПРЯМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ, ЕКОЛОГІЧНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ РИЗИКІВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Постановка проблеми. Стратегічний маркетинг – це системний підхід до виробничо–збутової
діяльності з чітко поставленою метою і задачами, що нею визначаються, ретельно розробленими
заходами щодо її досягнення, з відповідними організаційно–управлінськими, фінансовими, матеріальними,
технологічними, кадровими та іншими засобами для здійснення цих заходів. У зв’язку з проблемами забезпечення ефективного управління конкурентоспроможністю особливої уваги заслуговують стадії
використання продукції в умовах фінансово-економічних, екологічних та соціальних ризиків.
Найважливішою перевагою, якою може володіти інноваційне підприємство, повинно стати
розпізнавання на ранньому етапі потреб, зовнішніх сил та тенденцій, які для інших залишились
непоміченими, проте з часом набудуть важливого значення, що і визначає актуальність даного
дослідження.
Мета статті – дослідити стратегічний маркетинг як напрям підвищення ефективності
управління діяльністю інноваційного підприємства в умовах фінансово-економічних, екологічних та
соціальних ризиків.
Результати. Доведено, що визначальною рисою сучасного стратегічного маркетингу в умовах
фінансово-економічних, екологічних та соціальних ризиків є посилення його соціальної спрямованості,
визнання важливості не тільки технічних і економічних заходів, а й соціальних, нефінансових засобів
підвищення конкурентоспроможності інноваційного підприємства. Актуалізовано увагу на тому, що
сильна соціальна позиція дає багато економічних переваг інноваційному підприємству, таких як
підтримка місцевої влади і населення, можливість залучення кращих трудових ресурсів, підвищення
престижності торгової марки, допомогу у знаходженні нових споживачів, виході на нові ринки, що в
кінцевому рахунку поліпшує конкурентні позиції інноваційного підприємства. Обгрунтовано, що
інноваційним підприємствам варто активізувати PR–політику, організовувати іміджеві рекламні
кампанії, брати більшу участь в житті населених пунктів, ширше висвітлювати в засобах масової
інформації свою діяльність.
Новизна. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у розробці теоретичних
положень, методичних та науково-практичних рекомендацій щодо стратегічного маркетингу як
напряму підвищення ефективності управління діяльністю інноваційного підприємства в умовах
фінансово-економічних, екологічних та соціальних ризиків.
Висновки. Представлено схему застосування стратегічного маркетингу як напряму підвищення
ефективності управління діяльністю інновайного підприємства. Систематизовані основні принципи
системи стратегічного маркетингу для інновайного підприємства: врахування потреб, стану та
динаміки попиту, ринкових тенденцій та кон’юнктури в процесі приймання господарських рішень;
створення умов щодо максимального пристосування виробництва до вимог ринку, структури й
характеру попиту; активний вплив на ринок та на покупця за допомогою широкого набору заходів. Дан
аналіз основних конкурентних характеристик інноваційного підприємства та зроблено висновок щодо
необхідності формування стратегії євромаркетингу для інноваційного підприємства в умовах фінансовоекономічних, екологічних та соціальних ризиків. Сформовано нормативний профіль рівня задоволення
споживача продукцією інноваційного підприємства.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Hnatenko, I. (2018). Vyznachennya innovatsiy yak instrumentariyu natsionalʹnoho pidpryyemnytstva
[Definition of innovations as tools of national entrepreneurship]. Naukovyy visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho
universytetu imeni I. I. Mechnykova. Seriya “Ekonomika”, 23, 5 (70), рp. 38–42.
Hnatenko, I. (2018). Vplyv natsionalʹnoho innovatsiynoho pidpryyemnytstva na stalyy rozvytok rynku
pratsi [The Impact of National Innovative Entrepreneurship on Sustainable Development of the Labor Market].
Visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu-Bulletin of the Kherson State University, 32, рp. 69–72.
Hnatenko, I. (2018). Metodolohichni osnovy instytutsionalʹnoho analizu natsionalʹnoyi systemy
innovatsiynoho pidpryyemnytstva [Methodological bases of institutional analysis of the national system of
innovative entrepreneurship]. Ekonomichnyj visnyk Zaporizjkoji derzhavnoji inzhenernoji akademiji-Economic
Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy, 6(18), pр. 70–74.
Hnatenko, I. (2019). Metodolohichni aspekty rozvytku innovatsijnoho pidpryiemnytstva: teoriia ta
praktyka [Methodological aspects of innovative entrepreneurship development: theory and practice], New Course,
Kharkiv, Ukraine.
Khodakivska, O.V., Hnatenko, I.A., Dyachenko, T.O. & Sabiy, I.M. (2021). Modeli pidpryyemnytstva
v umovakh innovatsiynoyi ekonomiky ta ekonomiky znanʹ: upravlinnya resursamy ta vytratamy [Models of
entrepreneurship in terms of innovation economy and knowledge economy: resource and cost
management]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 15, pр. 5–11.
Brockova, K., Rossokha, V., Chaban, V., Zos-Kior, M., Hnatenko, I. & Rubezhanska, V. (2021).
Economic mechanism of optimizing the innovation investment program of the development of agro-industrial
production, Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 43.1, pр. 129–
Mazur, N., Khrystenko, L., Pásztorová, J., Zos-Kior, M., Hnatenko, I., Puzyrova, P. & Rubezhanska, V.
(2021). Improvement of Controlling in the Financial Management of Enterprises, TEM Journal, 10.4, pр. 1605–
Rossokha, V., Mykhaylov, S., Bolshaia, O., Diukariev, D., Galtsova, O., Trokhymets, О., Ilin, V., ZosKior, М., Hnatenko, I. & Rubezhanska, V. (2021). Management of simultaneous strategizing of innovative
projects of agricultural enterprises responsive to risks, outsourcing and competition, Journal of Hygienic
Engineering and Design, 36, pр. 199–205.
Prokopenko, O., Martyn, O., Bilyk, O., Vivcharuk, O., Zos-Kior, M. & Hnatenko, I. (2021). Models of
State Clusterisation Management, Marketing and Labour Market Management in Conditions of Globalization,
Risk of Bankruptcy and Services Market Development, IJCSNS International Journal of Computer Science and
Network Security, 21.12, pр. 228–234.
Zos-Kior, M., Hnatenko, I., Isai, O., Shtuler, I., Samborskyi, O. & Rubezhanska, V. (2020).
Management of Efficiency of the Energy and Resource Saving Innovative Projects at the Processing Enterprises,
Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 42.4, рp. 504–515.