СТРАТЕГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НАПРЯМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ, ЕКОЛОГІЧНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ РИЗИКІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Зінаїда Богданівна ЖИВКО
Єлизавета Олександрівна СНІТКО
Наталія Сергіївна КЛИМЕНЧУКОВА
Оксана Степанівна ПРОКОПИШИН

Анотація

Постановка проблеми. Стратегічний маркетинг – це системний підхід до виробничо–збутової
діяльності з чітко поставленою метою і задачами, що нею визначаються, ретельно розробленими
заходами щодо її досягнення, з відповідними організаційно–управлінськими, фінансовими, матеріальними,
технологічними, кадровими та іншими засобами для здійснення цих заходів. У зв’язку з проблемами забезпечення ефективного управління конкурентоспроможністю особливої уваги заслуговують стадії
використання продукції в умовах фінансово-економічних, екологічних та соціальних ризиків.
Найважливішою перевагою, якою може володіти інноваційне підприємство, повинно стати
розпізнавання на ранньому етапі потреб, зовнішніх сил та тенденцій, які для інших залишились
непоміченими, проте з часом набудуть важливого значення, що і визначає актуальність даного
дослідження.
Мета статті – дослідити стратегічний маркетинг як напрям підвищення ефективності
управління діяльністю інноваційного підприємства в умовах фінансово-економічних, екологічних та
соціальних ризиків.
Результати. Доведено, що визначальною рисою сучасного стратегічного маркетингу в умовах
фінансово-економічних, екологічних та соціальних ризиків є посилення його соціальної спрямованості,
визнання важливості не тільки технічних і економічних заходів, а й соціальних, нефінансових засобів
підвищення конкурентоспроможності інноваційного підприємства. Актуалізовано увагу на тому, що
сильна соціальна позиція дає багато економічних переваг інноваційному підприємству, таких як
підтримка місцевої влади і населення, можливість залучення кращих трудових ресурсів, підвищення
престижності торгової марки, допомогу у знаходженні нових споживачів, виході на нові ринки, що в
кінцевому рахунку поліпшує конкурентні позиції інноваційного підприємства. Обгрунтовано, що
інноваційним підприємствам варто активізувати PR–політику, організовувати іміджеві рекламні
кампанії, брати більшу участь в житті населених пунктів, ширше висвітлювати в засобах масової
інформації свою діяльність.
Новизна. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у розробці теоретичних
положень, методичних та науково-практичних рекомендацій щодо стратегічного маркетингу як
напряму підвищення ефективності управління діяльністю інноваційного підприємства в умовах
фінансово-економічних, екологічних та соціальних ризиків.
Висновки. Представлено схему застосування стратегічного маркетингу як напряму підвищення
ефективності управління діяльністю інновайного підприємства. Систематизовані основні принципи
системи стратегічного маркетингу для інновайного підприємства: врахування потреб, стану та
динаміки попиту, ринкових тенденцій та кон’юнктури в процесі приймання господарських рішень;
створення умов щодо максимального пристосування виробництва до вимог ринку, структури й
характеру попиту; активний вплив на ринок та на покупця за допомогою широкого набору заходів. Дан
аналіз основних конкурентних характеристик інноваційного підприємства та зроблено висновок щодо
необхідності формування стратегії євромаркетингу для інноваційного підприємства в умовах фінансовоекономічних, екологічних та соціальних ризиків. Сформовано нормативний профіль рівня задоволення
споживача продукцією інноваційного підприємства. 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Hnatenko, I. (2018). Vyznachennya innovatsiy yak instrumentariyu natsionalʹnoho pidpryyemnytstva

[Definition of innovations as tools of national entrepreneurship]. Naukovyy visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho

universytetu imeni I. I. Mechnykova. Seriya “Ekonomika”, 23, 5 (70), рp. 38–42.

Hnatenko, I. (2018). Vplyv natsionalʹnoho innovatsiynoho pidpryyemnytstva na stalyy rozvytok rynku

pratsi [The Impact of National Innovative Entrepreneurship on Sustainable Development of the Labor Market].

Visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu-Bulletin of the Kherson State University, 32, рp. 69–72.

Hnatenko, I. (2018). Metodolohichni osnovy instytutsionalʹnoho analizu natsionalʹnoyi systemy

innovatsiynoho pidpryyemnytstva [Methodological bases of institutional analysis of the national system of

innovative entrepreneurship]. Ekonomichnyj visnyk Zaporizjkoji derzhavnoji inzhenernoji akademiji-Economic

Bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy, 6(18), pр. 70–74.

Hnatenko, I. (2019). Metodolohichni aspekty rozvytku innovatsijnoho pidpryiemnytstva: teoriia ta

praktyka [Methodological aspects of innovative entrepreneurship development: theory and practice], New Course,

Kharkiv, Ukraine.

Khodakivska, O.V., Hnatenko, I.A., Dyachenko, T.O. & Sabiy, I.M. (2021). Modeli pidpryyemnytstva

v umovakh innovatsiynoyi ekonomiky ta ekonomiky znanʹ: upravlinnya resursamy ta vytratamy [Models of

entrepreneurship in terms of innovation economy and knowledge economy: resource and cost

management]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 15, pр. 5–11.

Brockova, K., Rossokha, V., Chaban, V., Zos-Kior, M., Hnatenko, I. & Rubezhanska, V. (2021).

Economic mechanism of optimizing the innovation investment program of the development of agro-industrial

production, Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 43.1, pр. 129–

Mazur, N., Khrystenko, L., Pásztorová, J., Zos-Kior, M., Hnatenko, I., Puzyrova, P. & Rubezhanska, V.

(2021). Improvement of Controlling in the Financial Management of Enterprises, TEM Journal, 10.4, pр. 1605–

Rossokha, V., Mykhaylov, S., Bolshaia, O., Diukariev, D., Galtsova, O., Trokhymets, О., Ilin, V., ZosKior, М., Hnatenko, I. & Rubezhanska, V. (2021). Management of simultaneous strategizing of innovative

projects of agricultural enterprises responsive to risks, outsourcing and competition, Journal of Hygienic

Engineering and Design, 36, pр. 199–205.

Prokopenko, O., Martyn, O., Bilyk, O., Vivcharuk, O., Zos-Kior, M. & Hnatenko, I. (2021). Models of

State Clusterisation Management, Marketing and Labour Market Management in Conditions of Globalization,

Risk of Bankruptcy and Services Market Development, IJCSNS International Journal of Computer Science and

Network Security, 21.12, pр. 228–234.

Zos-Kior, M., Hnatenko, I., Isai, O., Shtuler, I., Samborskyi, O. & Rubezhanska, V. (2020).

Management of Efficiency of the Energy and Resource Saving Innovative Projects at the Processing Enterprises,

Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 42.4, рp. 504–515.