НОВІТНІ КОНЦЕПТИ ТА СИСТЕМНЕ БАЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ІНТЕРЕСІВ: КОНТЕКСТ МІЖНАРОДНОЇ ЕКОНОМІКИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ольга Анатоліївна ЗІНЧЕНКО

Анотація

Статтю присвячено формуванню сучасних концептів міжнародної економіки в контексті
забезпечення національних економічних інтересів. Для втілення поставленої мети використано
системний підхід, методи логічного узагальнення, систематизації, адаптації, діалектичний метод,
аналізу та синтезу. Досягнення поставленої мети здійснено за допомогою виконання таких завдань:
визначення пріоритетних національних інтересів в умовах посилення міжнародної взаємодії, адаптацію
концептів міжнародного маркетингу в забезпеченні національних економічних інтересів, виявленні
позитивних та негативних проявів поширення маркетингових підходів у міжнародній економіці. Наукова
новизна дослідження полягає у адаптації концептів міжнародного маркетингу до системи реалізації
національних економічних інтересів. Практична значимість дослідження визначається можливістю
використання принципів та підходів міжнародного маркетингу у практиці державного управління та
сприяння реалізації національних економічних інтересів в умовах міжнародного співробітництва.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Gudz, P. V., Milnichenko, S. M., Troyanovsky I. V. (2020). Balance of interests in the formation of

national cluster policy: innovation economy and government priorities. Bulletin of the Eastern European

University of Economics and Management. Series: economics and management. Vol. 1 (27). Cherkasy: SUEM.

P. 55–64.

Pankova, L. I., Finagina, O. V. (2017). Problems of compliance of national economic interests with the

priorities of development of regions, markets, industries. Modern theory and practice of management and business

administration: coll. thesis science. works of participants All-Ukrainian. scientific-practical Internet conference

(Cherkasy, April 12-13, 2017). Cherkasy: ChSTU. P. 145-146.

Panchenko, V. G. (2018). National economic interests as a dominant transformation of the content of

the policy of protectionism and its evolutionary movement towards neo-protectionism. Investments: practice and

experience. № 7. P. 31–37. Access mode: http://www.investplan.com.ua/pdf/7_2018/8.pdf

Ilyenko, O. (2013). The role of international marketing in a globalized economy in the formation of

economic security. Economic analysis. T. 14 № 1. P. 80-86. Access mode:

https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/177/27

Karp, V. S. (2019). Features of the socio-cultural environment in the international marketing activities

of companies. International relations. Economic Sciences Series. № 18. Access mode:

http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/view/3676

Lyalyuk, A. (2020). The role of international marketing in global entrepreneurship. Economic Journal

of the Lesia Ukrainka East European National University.. Vol. 4. № 24. DOI: https://doi.org/10.29038/2411-

-2020-04-46-53

Oklander, M., Andreeva, N. (2010). Modernization of the concept of marketing in the XXI century

within the paradigm of sustainable development of Ukraine. Economist. № 11. P. 23-25. Access mode:

http://oklander.info/?p=340

Korol, M. M., Shlyakhta, K.V. (2019). Research of conflicts of economic interests of states in the

modern system of international relations. Scientific view: economics and management. № 4 (66). P. 14-20. DOI:

https://doi.org/10.32836/2521-666X/2019-66-2

Ostapyuk, A. A. (2015). Geoeconomic interests of countries and the problem of their implementation in

the context of global transformations. Efficient economy. № 2. Access mode:

http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4175

Global trends and prospects: the world economy and Ukraine (2018). Еdited by. V. Yurchishin. Kyiv:

Testament, 202 p.

Melnyk, S. I., Gorban, I. M., Tsup M. Yu. (2014). The essence and classification of national economic

interests. Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs. The series is economic. Vol. 1. P. 57-66.

Access mode: https://www.lvduvs.edu.ua/documents_pdf/visnyky /nvse/01_2014/14msinei.pdf

Havryliuk О., Yakushev O., Prodanova L., Yakusheva O., Kozlovska S. (2021). Digital banking and

e-commercein the context of digitalization of business management. Financial and credit activities: problems of

theory and practice. No 5 (40). P. 4-15. Access mode: http://fkd1.ubs.edu.ua/article/view/244845.

Prodanova L. V., Buriak Ye. V., Yakushev O.V. (2020). Theoretical and methodological basis of

determination and assessment of concentration of territorial resources in conditions of development of integration

processes. BULLETIN OF THE Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Economic sciences. Issui.

P.169-178.

Zinchenko, O. A., Aratyunyan, A. E. (2020). International aspect of marketing management of

agricultural enterprises. Scientific view: economics and management, Vol. №4 (70). P. 7-12. DOI:

https://doi.org/10.32836/2521-666X/2020-70-1