ПОДАТКОВЕ СТИМУЛЮВАННЯ ТА МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Василь Миколайович АНДРУСЯК
Мирослава Петрівна СОЛОГУБ
Наталія Валеріївна БУТКО
Юлія Василівна УЛЯНИЧ

Анотація

У статті обґрунтовано шляхи маркетингового забезпечення та податкового стимулювання
інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств у сучасних умовах функціонування. Представлено
динаміку фінансування інноваційної діяльності вітчизняних підприємств та виявлено проблеми розвитку
інноваційного потенціалу України. З’ясовано, що важливим фінансовим інструментом здійснення
економічної політики держави виступає інвестування, яке зокрема забезпечує створення і впровадження
новітніх технологій. Інноваційно-інвестиційний розвиток підприємств забезпечує поліпшення показників
функціонування в результаті впровадження у їх діяльність інновацій, підкріплених інвестиційним
фінансуванням. Визначено, що успіх комерціалізації інноваційних продуктів підприємства залежить від
його здатності до організаційного забезпечення маркетингу інновацій та обраної його інноваційноінвестиційної політики. Запропоновано розглядати послідовність маркетингового забезпечення
розвитку підприємства на інноваційній основі через схему, що характеризує систему маркетингу
підприємства із підсистем, які розкривають їх функції. Обґрунтовано, що забезпечення високого рівня
інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств у системі маркетингу слугує цільовим орієнтиром та
основним завданням державної стратегії соціально-економічного розвитку, де важливе значення має
його державне регулювання та стимулювання. Розкрито, що податкова підтримка являється
ефективним інструментом державного впливу на інвестиційну діяльність інноваційного характеру
вітчизняних підприємств.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Global Innovation Index 2020. Who Will Finance Innovation? In Soumitra Dutta, Bruno Lanvin and

Sacha Wunsch-Vincent [Eds.]. 448. Retrieved from:

https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2020.pdf (Аccessed: 23.10.2021)

Pan Jiang. (2021). Tools for ensuring balanced investment and innovation development of

territories. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 17, 55–61. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.17.55/

State Statistics Service of Ukraine. (2020). Statistical Bulletin. Scientific and Innovative Activities in

Ukraine. Retrieved from: http//ukrstat.gov.ua/ (Аccessed: 26.10.2021)

Podlevskyi A.A., Pereviazko N.Yu. (2011). Tax stimulation of investment-innovative activity is in

Ukraine. Problemy ratsionalnoho vykorystannia sotsialno-ekonomichnoho ta pryrodno-resursnoho potentsialu

rehionu: finansova polityka ta investytsii (Problems of the rational use of socio-economic and naturally-resource

potential of region : financial politics and investments.), 4, 48–56.

Semenova V.H., Obertailo M.V. (2013). Innovative-investment development as basis of

competitiveness of industrial enterprises. Competitiveness of enterprise : estimation of level and directions of

increase. Odesa: Atlant, 211-235 (in Ukr.)

Verkhovna Rada of Ukraine (2002). “About innovative activity”, of Ukraine No 40-IV dated

07.2002. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15 (Аccessed: 04.09.2021)

Illiashenko S.M., Shypulina Yu.S. (2020). Principles for information support management of

commercialization of innovative products. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia :

Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo (Uzhorod National University Herald. International

Economics Relations And World Economy), 30. 81-86.

Ilchenko T.V. The role of marketing instruments in the innovative development of agrarian enterprises.

Biznes Inform (Business Inform), 10. 460-468.

Noritsyna N.I. (2010). Marketing ensuring innovative development of enterprise. Teoretychni ta

prykladni pytannia ekonomiky (Theoretical and Applied Issues of Economics), 23, 94-100.

Semchuk Zh.V., Skrynkovskyi R.M. (2015). The innovative and investment development of

production enterprise as part of its competitiveness in the marketing system. Investytsiyi: praktyka ta dosvid

(Investments: practice and experience), 9. 6-9.

Butko N.V., Umanska V.H. (2017). Marketing supply of competitiveness of sugarbuards production.

Visnyk Cherkaskoho universytetu: Ekonomichni nauky (Cherkasy University Bulletin: Economics Sciences), 2,

–123.

Sakhatskyi M.P., Zapsha H.M., Beleviat O.A. (2009). Scientific bases of formation marketing system

in agricultural enterprises. Ekonomika kharchovoi promyslovosti (Food Industry Economics), 1, 31-34.

Vasiutkina N.V., Volobuiev H.S. (2017). Principles of marketing providing of innovative

development of enterprises. Molodyi vchenyi (Young Scientist), 6 (46). 394-400.

Yurynets Z.V., Petrukh O.A. (2018). State regulation and financing of innovation and investment

activities in Ukraine. Investytsiyi: praktyka ta dosvid (Investments: practice and experience), 6. 79-82.