СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ В МАРКЕТИНГУ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олександр ЯЦЕНКО
Наталія БУТКО

Анотація

У статті розкрито процеси, які лежать в основі стратегічного маркетингового планування. Починаючи з цілісного розуміння важливості стратегічного маркетингу в сучасному бізнес-контексті, вивчається шлях ринкового суб'єкта: від визначення цілей компанії до їх ефективного досягнення. Визначено, що зовнішній аналіз (PESTEL) дає цілісне уявлення про динаміку ринку, конкурентне середовище, психологічний аспект споживачів і нові технологічні тенденції. Підкреслюється важливість аналізу ринку, який виходить за межі простої статистики. SWOT аналіз позиціонується як фундаментальний інструмент для інтроспективної оцінки, водночас схвалюється включення сучасних структур, таких як OGSM (Objective Goals Strategies Measures) і OKR (Objectives and Key Results), для збагачення формулювання стратегії. В основі дискурсу лежить обґрунтування необхідності переходу від постановки цілей до формулювання стратегії. Дослідження наголошує на необхідності SMART-цілей – конкретних, вимірних, досяжних, конкретних, вимірних, досяжних, актуальних і прив'язаних до часу. В умовах швидко мінливих ринкових умов підкреслюється важливість постійного моніторингу, заснованого на ключових показниках ефективності в режимі реального часу і повторюваних стратегіях. Стратегічний маркетинг розглядається не як статичний захід, а як динамічний процес, який постійно розвивається і зумовлює використання адаптивності й далекоглядності в стратегічних ініціативах компаній.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Armstronh H. (2017). Vvedennia v marketynh. Kyiv: Nauka, 832 p. (in Ukr.)

Balabanova L., Kholod V., Balabanova I. (2012). Stratehichnyi marketynh. Kyiv: Osnovy, 612 p. (in Ukr.)

Balatskyi Ye., Bondarenko A. (2015). Marketynh. Sumy: DVNZ «UABS NBU», 397 p. (in Ukr.)

Bielova T. (2012). Stratehichnyi marketynh. Kyiv: NUKhT, 127 p. (in Ukr.)

Vlasenko Ya., Karpenko S. (2011). Osnovy suchasnoho marketynhu. Kyiv: Inkos, 328 p. (in Ukr.)

Voichak A. (2009). Marketynhovyi menedzhment. Kyiv: KNEU, 328 p. (in Ukr.)

Harkavenko S. (2002). Marketynh. Kyiv: Libra, 712 p. (in Ukr.)

Kolko S. (2015). Rol marketynhovykh doslidzhen u formuvanni stratehii firmy. Marketynh v Ukraini, 5, 21–22.

Krykavskyi Ye., Tretiakova L., Kosar N. (2012). Stratehichnyi marketynh. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 256 p. (in Ukr.)

Lesechko M., Rudnitska R. (2014). Stratehichne planuvannia. Lviv: LRIDU NADU, 76 p. (in Ukr.)

Maiovets Ye. (2013). Marketynh: teoriia ta metodolohiia. Lviv: Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka, 450 p. (in Ukr.)

Martynenko M., Ihnatiieva I. (2006). Stratehichnyi menedzhment. Kyiv: Karavela, 320 p. (in Ukr.)

Mendela I. (2012). Stratehichnyi marketynh. Ivano-Frankivsk: Foliant, 102 p. (in Ukr.)

Moroz L., Chukhrai N. (2002). Marketynh. Lviv: NU «Lvivska politekhnika», 244 p. (in Ukr.)

Nadobenko N. (2014). Protses planuvannia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva. Marketynh v Ukraini, 7, 12–14.

Nemtsov V., Dovhan L. (2002). Stratehichnyi menedzhment. K.: TOV «UVPK «Eks ob», 560 p. (in Ukr.)

Neretyna O. (2011). Strukturovanyi protses stratehichnoho planuvannia marketynhu. Suspilni nauky, 3(19), 122–129.

Pavlenko A., Voichak A. (2001). Marketynh. Kyiv: KNEU, 306 p. (in Ukr.)

Pastukhova V. (2010). Stratehichne planuvannia na pidpryiemstvi. Ekonomika Ukrainy, 11, 37–38.

Petrunia Yu., Andrieieva T., Sychova O. (2013). Marketynh. Kyiv: Znannia, 108 p. (in Ukr.)

Senyshyn O., Kryveshko O. (2020). Marketynh. Lviv: Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka, 347 p. (in Ukr.)