Problems and prospects of strategic development of the domestic sphere of the higher education
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Abstract.
Introduction. The current state of Ukrainian education system is characterized by many problems. Thus the analysis of a domestic education system will allow us to estimate a real condition and prospects of this sector development.
Purpose. The goal of the research is justification of theory-methodical bases of regulation of educational clusters formation as the directions of competitiveness increasing the higher education system in Ukraine.
Results. The scheme of higher education sphere competitiveness investigation is offered. It is admitted, that interaction within formation of educational clusters is a basis for increasing of competitiveness of the sphere of higher education due to more effective usage of scientific, educational, production, infrastructure, personnel potential.
Originality. As the result of the conducted study and on the basis of the algorithm we made the strategic recommendations on the need to create educational clusters as an opportunity to increase the competitiveness of the higher education system in Ukraine.
Conclusion. Educational clusters in Ukraine will allow creating competitive model of development of the sphere of higher education due to optimization of all educational and organizational processes, orientation on achievement unified for all its participants’ purpose within one cluster.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
References
1. Pakulin, S.L.(2012), “State regulation of resources and sustainable development of the social complex”, Ekonomichnyy prostir: Zbirnyk naukovykh prats', 65, 103-110 (in Ukr.)
2. Salo, A.V. (2015), “The current state of higher education in Ukraine”, Byznes Inform : nauk.zhurn, 7, 54–61 (in Ukr.)
3. Calderon, A. (2015). What Will Higher Education be Like in 2040? Retrieved from: http://www.universityworldnews.com/article.php?story=20150908145912643&fb_action_ids=775584649217085&fb_action_types=og.likes&fb_ref=.VfUcG9o5vmQ.like.
4. Dudko, N. V. (2011), “Main trends of development Higher education system in Ukraine (p uchetom evropeyskyh standartov)”, Vektor nauky Tol'yattyn. hos. un-ta. Ser.: Pedahohyka, psykholohyya, 4, 94–97 (in Russ.)
5. Statistical Bulletin for 2015. Key indicators of higher educational institutions of Ukraine at the beginning of 2014/15 school year.(2015). K . State. Statistics Service of Ukraine (in Ukr.)
6. Statistical Bulletin 2006. Key indicators of higher educational institutions of Ukraine at the beginning of the 2005/06 academic year. (2007). K. State. Statistics Service of Ukraine (in Ukr.)
7. DBN V.2.2-3-97. Buildings. Buildings and facilities of schools. Retrieved from: http://dbn.at.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-157
8. Alpatov, H. E. (2008). Laws of development of Russian professional education and the need for its modernization. Retrieved from: http://www.ibl.ru/konf/041208/79.html (in Russ.)
9. Kharlamova, E.E. (2014), Current approaches to evaluating the effectiveness of the educational institution of higher professional education. Mezhdunarodnyj zhurnal eksperymental'noho obrazovanyya, 8, 90-91. (in Russ.)
10. Ranking of countries on the level of spending on education. Retrieved from: http://gtmarket.ru/ratings/expenditure-on-education/info.