АДАПТИВНІ МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ПРОЄКТНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ НА ЗАСАДАХ ЕКОНОМІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У сучасному світі навчальні заклади стикаються з постійним тиском щодо впровадження інновацій та ефективного управління проектами. Це потребує розробки нових підходів до управління, які б враховували мінливі ринкові умови та вимоги. У статті розглядається актуальне питання розробки адаптивних моделей управління інноваційною проектною діяльністю закладів освіти з урахуванням принципів економічної взаємодії та конкурентоспроможності.
Автори звертають увагу на такі ключові аспекти ефективного управління проектами та інноваціями в освітній сфері, як стратегічне планування, ресурсне забезпечення, моніторинг та оцінка ефективності. Проведено аналіз сучасних тенденцій у сфері освіти та висвітлено основні виклики, з якими стикаються навчальні заклади в процесі реалізації інноваційних проектів. На основі аналізу наукових досліджень та практичного досвіду розроблено пропозиції щодо впровадження адаптивних моделей управління, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності закладів освіти та забезпечення їх ефективного розвитку в умовах сучасного ринкового середовища.
Запропоновано конкретні рекомендації щодо впровадження адаптивних моделей управління, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності навчальних закладів на основі розробок у сфері проектного менеджменту та інновацій. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для керівників навчальних закладів, науковців у сфері менеджменту та всіх, хто зацікавлений у вдосконаленні системи освіти та завдяки яким вони зможуть отримати цінні ідеї щодо ефективного впровадження інновацій та управління проекти в умовах постійних змін на ринку освіти та освітніх послуг.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Us G.O.(20212). Teoretychni osnovy ta problemy upravlinnya znannyamy v socialno-ekonomichnyx systemax: monografiya. Cherkasy: SUEM, 2012. 340 s. (in Ukr.)
Chmyr I.O., Us G.O. (2010). Upravlinnya znannyamy v komp'yuternyx systemax navchannya ta pryjnyattya rishen: monografiya. Cherkasy`: SUEM.. 259 s. (in Ukr.)
Yankovyi O., Hutsaliuk O., Tomareva-Patlakhova V., Shmatko N., Kabanova O. and Rud Y. (2020). Comprehensive forecasting of interconnected socio-economic indicators as a methodological basis for adopting optimal management. 2020 International Conference on Decision Aid Sciences and Application, DASA, 9317073, 299-304.
STEM-education. Institute of Modernization of the Content of Education. URL: https://imzo.gov.ua/stem-osvita (Accessed 20.05.2024)
Otero T.F., Barwaldt R., Topin L.O., Vieira Menezes S., Ramos M.J. and Torres de Castro Freitas A.L. (2020) Agile methodologies at an educational context: a systematic review, 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), Uppsala, Sweden, 1-5, doi: 10.1109/FIE44824.2020.9273997.
Quality management systems. Requirements ISO 9001:2015 URL: http://khoda.gov.ua/image/catalog/files/%209001.pdf (Accessed 20.05.2024)
Gontareva I., Babenko V., Shmatko N., Litvinov O., Hanna O. (2020) The model of network consulting communication at the early stages of entrepreneurship. WSEAS Transactions on Environment and Development,16, 390-396.
PMBOK Guide 6th Edition. URL: https://www.deepfriedbrainproject.com/2018/03/pmbok-version-6-available-for-download.html (Accessed 20.05.2024)
Luchaninova O., Koval V., Deforzh H., Nakonechna L. & Golovnia O. (2019).Formation of communicative competence of future specialists by means of group work. Espacios. 40 (41), 11.
Zakharova О., Podluzhna N., Yakusheva O., Yakushev O.(2020). Regional Policy of Advanced ICT in the Minds of Forming Economy Knowledge. 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume I: Main Conference, ICTERI 2020; Kharkiv; Ukraine. Volume 2740. pp. 386-391.
Petchenko, M., Yakushev, O., Yakusheva, O., & Bilichenko, A. (2023). A neural network model of economic growth. Collection of scientific papers of the Cherkasy State University of Technology. Series: Economic Sciences, (69), 51-60. (in Ukr.)
Yakushev, O. V., & Yakusheva, O. V. (2018). Upravlinnya biznes-procesamy regionu na zasadax vprovadzhennya innovacijno-osvitnix klasteriv. Social`no-ekonomichnyj rozvytok regioniv v konteksti mizhnarodnoyi integraciyi, (28 (17)), 65-70. (in Ukr.)
Gubar, O., Yakushev, O. (2021).Time management in the management system of a higher education institution. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Economic sciences (3).
Yakushev, O.V. (2020). Innovacijno-osvitni klastery pidpryyemstv sfery poslug yak specyfichna forma regional`nogo rozvytku. Organizatory konferenciyi.S.94. (in Ukr.)