НАПРЯМИ ПОЛІПШЕНЯ ЯКОСТІ ПОСЛУГ ПІДПРИЄМСТВ ГОСТИННОСТІ: УПРАВЛІНСЬКИЙ ТА ФІНАНСОВИЙ АСПЕКТИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Вступ. Незважаючи на численні дослідження у сфері гостинності, питання поліпшення якості послуг з точки зору управлінських та фінансових аспектів залишаються недостатньо вивченими. Існує потреба у комплексному підході до аналізу та розробки рекомендацій, які б враховували специфіку вітчизняного ринку гостинності, сучасні світові тенденції та воєнні і постковідні реалії України. Проблема полягає у необхідності вивчення та впровадження нових підходів до управління та необхідності фінансування підприємств гостинності з метою підвищення якості послуг, забезпечення задоволеності споживачів та стабільного розвитку галузі в умовах невизначеності.
Мета статті. Дослідити та проаналізувати ключові напрями підвищення якості послуг підприємств гостинності, зосереджуючись на управлінських та фінансових аспектах. Виявити ефективні комбіновані стратегії, що сприяють поліпшенню якості обслуговування, а також розробити пропозиції щодо напрямів забезпечення якості готельних послуг.
Оригінальність. Поєднання організаційних та фінансових складових менеджменту підприємств ГРБ забезпечує умови для формуванню стабільної фінансової бази як необхідної передумови для постійного підвищення якості готельних послуг, що сприяє формуванню позитивного досвіду гостей, підвищуючи їх лояльність і ймовірність повторного відвідування, що є ключовим фактором стійкості та довгострокового фінансового успіху готельного бізнесу.
Висновки. В умовах воєнної реальності України підприємства готельного бізнесу продовжують розвиватися і трансформуватися, незважаючи на численні виклики та труднощі. Адаптуючись до нових реалій підприємства гостинності впроваджують нові технології, модернізують інфраструктуру та розробляють інноваційні стратегії з метою залучення та утримання клієнтів, знаходять способи підвищення якості обслуговування та забезпечення комфорту своїм клієнтам. Поряд з питаннями провадження операційної діяльності – забезпечення завантаженості, розширення асортименту послуг та ін., додатковим завданням для підприємств гостинності стало створення безпечних умов перебування для персоналу та гостей, що потребує перегляду та оновлення нормативного-правового забезпечення галузі, в тому числі, питань проектування, будівництва та експлуатації будівель та споруд, правил користування закладами тимчасового розміщення (проживання) тощо.
Основним напрямом для умов стійкого функціонування та якісного обслуговування має стати управління доходами готелю. Зростання доходів розширює можливості підприємств готельно-ресторанного бізнесу інвестувати в покращення інфраструктури, оновлення обладнання та інтер'єрів, розвиток персоналу і впровадження сучасних технологій, що в підсумку, сприяє підвищенню комфорту гостей і якості обслуговування. Однією з умов зростання доходів є цифрова трансформація, готелі, які прагнуть зберегти свою конкурентоспроможність, підвищити задоволеність гостей і покращити операційну ефективність повинні застосовувати сучасні технології, такі як CRM, системи автоматизації та управління доходами (RMS), що дозволяє швидше реагувати на потреби гостей та знижувати кількість помилок. Впровадження цифрових інновацій також сприяє персоналізації послуг, завдяки чому готелі можуть краще розуміти потреби своїх гостей, пропонувати індивідуальні рішення, що сприятиме задоволеності гостей генеруватиме додаткові доходи від супутніх продажів.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Rezultaty doslidzhennia «Ohliad hotelnoho rynku Ukraïny 2024». URL: https://ribashotelsgroup.ua/blog/rezulytati-issledovaniya-obzor-gostinichnogo-rinka-ukraini-2024/ (Accessed: 08.09.2024)
Za 9 misiatsiv 2024 roku do derzhavnoho biudzhetu vid turystychnoi haluzi nadiishlo ponad 2 mlrd hrn. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/za-9-misyaciv-2024-roku-do-derzhavnogo-byudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-nadiyshlo-ponad-2-mlrd-grn (Accessed: 28.10.2024).
Shtal, T., Davydova, O., Sysoieva, S., Logvinkov, S., & Zhukov, V. (2024). Innovative risk management in the hotel and restaurant business: Scientific and practical aspect. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economics”, 11(2), 116-125. https://doi.org/10.52566/msu-econ2.2024.116
Soni, T. K., Arora, A., & Le, T. (2022). Firm-specific determinants of firm performance in the hospitality sector in India. Sustainability, 15(1), 554. https://doi.org/10.3390/su15010554
Mazur, V. (2023). Quality management of services of hotel and restaurant enterprises. Ekonomìčnij Diskurs, 1–2, 66–74. https://doi.org/10.36742/2410-0919-2023-1-7
Nedzvedskyi, Y., Banyeva, I., Kushniruk, V., Velychko, O., & Cherven, I. (2024). Financial planning and budget management in hospitality and dining establishments: Navigating the financial landscape of the hotel and restaurant sector. Multidisciplinary Reviews, 7, 2024spe003. https://doi.org/10.31893/multirev.2024spe003
Penkina, N., Omelchenko, H., Karbivnycha, T., Spodar, K., & Kalienik, K. (2024). Vzaiemozviazok upravlinnia ta ekonomichnykh pokaznykiv u sferi hostynnosti: poshuk optymalnykh stratehii. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 4(57), 409–420. https://doi.org/10.55643/fcaptp.4.57.2024.4458
Charkina T. Yu., Martseniuk L. V., Zadoia V. O., Pikulina O. V. (2021) Stratehichni napriamy upravlinnia hotelno-restorannym biznesom v umovakh kryzy. Ekonomika ta derzhava. 2021. № 2. S. 19–23. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.2.19
Scholz, P., Vrabcová, P., Linderová, I., & Kotoučková, H. (2023). Integrated application of selected elements of sustainability, circular economy, bioeconomy, and environmental management system in guesthouses. Bioresources, 18(2), 2726–2745. https://doi.org/10.15376/biores.18.2.2726-2745
Febriyanti, D. P., & Muliati, N. K. (2023). The influence of Management Accounting System (SAM) characteristics, organizational commitment, and environmental uncertainty on managerial performance. Hita Accounting and Finance, 4(4), 64–73. https://doi.org/10.32795/hak.v4i4.4330 https://doi.org/10.15376/biores.18.2.2726-2745
Koshmak K.S. Otsinka yakosti obsluhovuvannia v hotelnykh pidpryiemstvakh. Materialy VI Mizhnar. nauk.-prakt. konf. «Innovatsii v upravlinni asortymentom, yakistiu ta bezpekoiu tovariv i posluh» (m. Lviv, 6 hrudnia 2018 r.). Lviv: Rastr-7, 2018. 316 S. 247-249.
Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy. Derzhavnyi klasyfikator produktsii ta posluh DK 016:2010. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v457a609-10#Text (Accessed: 01.08.2024).
Zakon Ukrainy «Pro turyzm». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text (Accessed: 11.08.2024).
DSTU 4527:2006 Natsionalnii standart ukrainy posluhy turystychni zasoby rozmishchennia. URL: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=ecfd6c5a-1760-4d8d-a931-3a63f64e2310&title=GaluzeviStandarti (Accessed: 11.08.2024).
DSTU 4527:2006. Posluhy turystychni. Zasoby rozmishchennia. Terminy ta vyznachennia. URL. https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=ecfd6c5a-1760-4d8d-a931-3a63f64e2310&title=GaluzeviStandarti (Accessed: 21.08.2024).
DSTU 4269:2003 Posluhy turystychni. Klasyfikatsiia hoteliv. URL: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=ecfd6c5a-1760-4d8d-a931-3a63f64e2310&title=GaluzeviStandarti (Accessed: 21.08.2024).
Zakon Ukrainy «Pro zakhyst prav spozhyvachiv». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text (Accessed: 12.08.2024).
Bereshchak V. Ohliad rynku hoteliv: yak vidnovliuiutsia hoteli Ukrainy URL: https://thepage.ua/ua/real-estate/gotelnij-rinok-ukrayini-golovni-trendi-za-1-pivrichchya-2020-roku (Accessed: 11.09.2024).
Turchyniak, M., & Prymak, A. (2023). Vplyv pandemii COVID-19 na hotelno-restorannu industriiu Ukrainy. Ekonomika ta suspilstvo, (47). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-29
Korzh, N. V., & Onyshchuk, N. V. (2020). Vplyv pandemii COVID-19 na hotelnu haluz. Ekonomichnyi prostir, (156), 140-143. https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-25
Labazevych I. V. & Kosar N. S. (2024). Doslidzhennia faktoriv vplyvu na rynok hotelnykh posluh ukrainy u suchasnykh umovakh doslidzhennia faktoriv vplyvu na rynok hotelnykh posluh v suchasnykh umovakh. Aktualni problemy rozvytku rehionalnoi ekonomiky, (2). https://doi.org/10.15330/apred.2.20.222-23
Rumiantseva, I. B., & Mendela, I. Ya. (2024). Hotelna industriia Ukrainy v umovakh voiennoho chasu. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, (11). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-11-12-02
Nepochatenko, V., & Naherniuk, D. (2024). Hotelnyi rynok ukrainy v umovakh viiny ta perspektyvy yoho rozvytku. Ekonomika ta suspilstvo, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-133
Novykova V. I. Hotelni pidpryiemstva yak zvychaina infrastruktura turystskoi diialnosti. Suchasni tendentsii rozvytku industrii turyzmu ta hostynnosti u konkurentnomu seredovyshchi: materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, m. Kharkiv / kolektyv avtoriv; Kharkivskyi natsionalnyi universytet miskoho hospodarstva imeni O.M. Beketova, 2020. S.32-34.
Mukha R.A. Doslidzhennia stanu hotelno-restorannoi industrii ukrainy ta vplyv pandemii COVID-19 na nei. (2021). Efektyvna ekonomika (7). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.7.90
Mitiaieva, T., & Horishevskyi, P. (2024). Viina ta hotelno-restoranna sfera: vyklyky ta adaptatsiia. Ekonomika ta suspilstvo, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-146
Shykina, O., & Remihailo, I. (2021). Poniattia revenue menedzhmentu v hotelnomu biznesi. Ekonomika ta suspilstvo, (34). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-8
Remihailo I. Yu., Shykina O. V. Revenue menedzhment, yak instrument udoskonalennia tsinoutvorennia na pidpryiemstvakh hotelnoho hospodarstva. Hlokalizatsiini aspekty innovatsiinoho rozvytku ekonomiky: materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii molodykh vchenykh (m. Odesa, 21 zhovtnia 2021 roku). Odesa : ONEU. 2021. S. 66–69.
McKinsey Global Institute. (2017). A Future that Works: Automation, Employment, and Productivity. 28 p. URL: www.mckinsey.com/mgi (Accessed: 21.09.2024).
Nepochatenko, V. (2022). Pidvyshchennia kvalifikatsii personalu yak skladova uspishnoho rozvytku pidpryiemstv industrii hostynnosti. Ekonomika ta suspilstvo, (39). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-86
Mann, R., Hulak, D., Yakusheva, O., Yakushev, O., & Felipenko, N. (2021). Ekonomika biznesu: nedoliky vplyvu derzhavy na motyvatsiiu personalu. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, (62), 64-69. https://doi.org/10.24025/2306-4420.62.2021.241891
Podluzhna, N. O., Petchenko, M. V., & Yakushev, O. V. (2020). Vyklyky transformatsii antykryzovoho upravlinnia pidpryiemstvamy v suchasnykh umovakh. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, (57), 104-109.
Plaksiuk, O., Horvathova, V., & Yakushev, O. (2023). Human capital as a factor increasing the efficiency and competitiveness of an enterprise. Academy Review, 1, 160–174. https://doi.org/10.32342/2074-5354-2023-1-58-12
Yakushev, O. V. (2016). Rehionalni aspekty rozvytku biznes-inkubatoriv v Ukraini. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, (2 (22)), 116-125. URL: https://jeou.donnu.edu.ua/article/%20view/4802
Vasylchenko, L. S., Yakushev, O. V., & Lytvyn, S. V. (2020). Veb-sait pidpryiemstva yak efektyvnyi instrument marketynhovykh komunikatsii v merezhi Internet. Vestnyk Khersonskoho natsyonalnoho tekhnycheskoho unyversyteta, (1-2 (72)), 19-24. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2020.1.2.2