НАПРЯМИ ПОЛІПШЕНЯ ЯКОСТІ ПОСЛУГ ПІДПРИЄМСТВ ГОСТИННОСТІ: УПРАВЛІНСЬКИЙ ТА ФІНАНСОВИЙ АСПЕКТИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Неля НАГАЙЧУК
Олександр ЯКУШЕВ
Максим РИЖИХ

Анотація

Вступ. Незважаючи на численні дослідження у сфері гостинності, питання поліпшення якості послуг з точки зору управлінських та фінансових аспектів залишаються недостатньо вивченими. Існує потреба у комплексному підході до аналізу та розробки рекомендацій, які б враховували специфіку вітчизняного ринку гостинності, сучасні світові тенденції та воєнні і постковідні реалії України. Проблема полягає у необхідності вивчення та впровадження нових підходів до управління та  необхідності фінансування підприємств гостинності з метою підвищення якості послуг, забезпечення задоволеності споживачів та стабільного розвитку галузі в умовах невизначеності.


Мета статті. Дослідити та проаналізувати ключові напрями підвищення якості послуг підприємств гостинності, зосереджуючись на управлінських та фінансових аспектах. Виявити ефективні комбіновані стратегії, що сприяють поліпшенню якості обслуговування, а також розробити пропозиції щодо напрямів забезпечення якості готельних послуг.


Оригінальність. Поєднання організаційних та фінансових складових менеджменту підприємств ГРБ забезпечує умови для формуванню стабільної фінансової бази як необхідної передумови для постійного підвищення якості готельних послуг, що сприяє формуванню позитивного досвіду гостей, підвищуючи їх лояльність і ймовірність повторного відвідування, що є ключовим фактором стійкості та довгострокового фінансового успіху готельного бізнесу.


Висновки. В умовах воєнної реальності України підприємства готельного бізнесу продовжують розвиватися і трансформуватися, незважаючи на численні виклики та труднощі. Адаптуючись до нових реалій підприємства гостинності впроваджують нові технології, модернізують інфраструктуру та розробляють інноваційні стратегії з метою залучення та утримання клієнтів, знаходять способи підвищення якості обслуговування та забезпечення комфорту своїм клієнтам. Поряд з питаннями провадження операційної діяльності – забезпечення завантаженості, розширення асортименту послуг та ін., додатковим завданням для підприємств гостинності стало створення безпечних умов перебування для персоналу та гостей, що потребує перегляду та оновлення нормативного-правового забезпечення галузі, в тому числі, питань проектування, будівництва та експлуатації будівель та споруд, правил користування закладами тимчасового розміщення (проживання) тощо.


Основним напрямом для умов стійкого функціонування та якісного обслуговування має стати управління доходами готелю. Зростання доходів розширює можливості підприємств готельно-ресторанного бізнесу інвестувати в покращення інфраструктури, оновлення обладнання та інтер'єрів, розвиток персоналу і впровадження сучасних технологій, що в підсумку, сприяє підвищенню комфорту гостей і якості обслуговування. Однією з умов зростання доходів є цифрова трансформація, готелі, які прагнуть зберегти свою конкурентоспроможність, підвищити задоволеність гостей і покращити операційну ефективність повинні застосовувати сучасні технології, такі як CRM, системи автоматизації та управління доходами (RMS), що дозволяє швидше реагувати на потреби гостей та знижувати кількість помилок. Впровадження цифрових інновацій також сприяє персоналізації послуг, завдяки чому готелі можуть краще розуміти потреби своїх гостей, пропонувати індивідуальні рішення, що сприятиме задоволеності гостей генеруватиме додаткові доходи від супутніх продажів.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Rezultaty doslidzhennia «Ohliad hotelnoho rynku Ukraïny 2024». URL: https://ribashotelsgroup.ua/blog/rezulytati-issledovaniya-obzor-gostinichnogo-rinka-ukraini-2024/ (Accessed: 08.09.2024)

Za 9 misiatsiv 2024 roku do derzhavnoho biudzhetu vid turystychnoi haluzi nadiishlo ponad 2 mlrd hrn. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/za-9-misyaciv-2024-roku-do-derzhavnogo-byudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-nadiyshlo-ponad-2-mlrd-grn (Accessed: 28.10.2024).

Shtal, T., Davydova, O., Sysoieva, S., Logvinkov, S., & Zhukov, V. (2024). Innovative risk management in the hotel and restaurant business: Scientific and practical aspect. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economics”, 11(2), 116-125. https://doi.org/10.52566/msu-econ2.2024.116

Soni, T. K., Arora, A., & Le, T. (2022). Firm-specific determinants of firm performance in the hospitality sector in India. Sustainability, 15(1), 554. https://doi.org/10.3390/su15010554

Mazur, V. (2023). Quality management of services of hotel and restaurant enterprises. Ekonomìčnij Diskurs, 1–2, 66–74. https://doi.org/10.36742/2410-0919-2023-1-7

Nedzvedskyi, Y., Banyeva, I., Kushniruk, V., Velychko, O., & Cherven, I. (2024). Financial planning and budget management in hospitality and dining establishments: Navigating the financial landscape of the hotel and restaurant sector. Multidisciplinary Reviews, 7, 2024spe003. https://doi.org/10.31893/multirev.2024spe003

Penkina, N., Omelchenko, H., Karbivnycha, T., Spodar, K., & Kalienik, K. (2024). Vzaiemozviazok upravlinnia ta ekonomichnykh pokaznykiv u sferi hostynnosti: poshuk optymalnykh stratehii. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 4(57), 409–420. https://doi.org/10.55643/fcaptp.4.57.2024.4458

Charkina T. Yu., Martseniuk L. V., Zadoia V. O., Pikulina O. V. (2021) Stratehichni napriamy upravlinnia hotelno-restorannym biznesom v umovakh kryzy. Ekonomika ta derzhava. 2021. № 2. S. 19–23. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.2.19

Scholz, P., Vrabcová, P., Linderová, I., & Kotoučková, H. (2023). Integrated application of selected elements of sustainability, circular economy, bioeconomy, and environmental management system in guesthouses. Bioresources, 18(2), 2726–2745. https://doi.org/10.15376/biores.18.2.2726-2745

Febriyanti, D. P., & Muliati, N. K. (2023). The influence of Management Accounting System (SAM) characteristics, organizational commitment, and environmental uncertainty on managerial performance. Hita Accounting and Finance, 4(4), 64–73. https://doi.org/10.32795/hak.v4i4.4330 https://doi.org/10.15376/biores.18.2.2726-2745

Koshmak K.S. Otsinka yakosti obsluhovuvannia v hotelnykh pidpryiemstvakh. Materialy VI Mizhnar. nauk.-prakt. konf. «Innovatsii v upravlinni asortymentom, yakistiu ta bezpekoiu tovariv i posluh» (m. Lviv, 6 hrudnia 2018 r.). Lviv: Rastr-7, 2018. 316 S. 247-249.

Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy. Derzhavnyi klasyfikator produktsii ta posluh DK 016:2010. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v457a609-10#Text (Accessed: 01.08.2024).

Zakon Ukrainy «Pro turyzm». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text (Accessed: 11.08.2024).

DSTU 4527:2006 Natsionalnii standart ukrainy posluhy turystychni zasoby rozmishchennia. URL: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=ecfd6c5a-1760-4d8d-a931-3a63f64e2310&title=GaluzeviStandarti (Accessed: 11.08.2024).

DSTU 4527:2006. Posluhy turystychni. Zasoby rozmishchennia. Terminy ta vyznachennia. URL. https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=ecfd6c5a-1760-4d8d-a931-3a63f64e2310&title=GaluzeviStandarti (Accessed: 21.08.2024).

DSTU 4269:2003 Posluhy turystychni. Klasyfikatsiia hoteliv. URL: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=ecfd6c5a-1760-4d8d-a931-3a63f64e2310&title=GaluzeviStandarti (Accessed: 21.08.2024).

Zakon Ukrainy «Pro zakhyst prav spozhyvachiv». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text (Accessed: 12.08.2024).

Bereshchak V. Ohliad rynku hoteliv: yak vidnovliuiutsia hoteli Ukrainy URL: https://thepage.ua/ua/real-estate/gotelnij-rinok-ukrayini-golovni-trendi-za-1-pivrichchya-2020-roku (Accessed: 11.09.2024).

Turchyniak, M., & Prymak, A. (2023). Vplyv pandemii COVID-19 na hotelno-restorannu industriiu Ukrainy. Ekonomika ta suspilstvo, (47). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-29

Korzh, N. V., & Onyshchuk, N. V. (2020). Vplyv pandemii COVID-19 na hotelnu haluz. Ekonomichnyi prostir, (156), 140-143. https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-25

Labazevych I. V. & Kosar N. S. (2024). Doslidzhennia faktoriv vplyvu na rynok hotelnykh posluh ukrainy u suchasnykh umovakh doslidzhennia faktoriv vplyvu na rynok hotelnykh posluh v suchasnykh umovakh. Aktualni problemy rozvytku rehionalnoi ekonomiky, (2). https://doi.org/10.15330/apred.2.20.222-23

Rumiantseva, I. B., & Mendela, I. Ya. (2024). Hotelna industriia Ukrainy v umovakh voiennoho chasu. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, (11). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-11-12-02

Nepochatenko, V., & Naherniuk, D. (2024). Hotelnyi rynok ukrainy v umovakh viiny ta perspektyvy yoho rozvytku. Ekonomika ta suspilstvo, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-133

Novykova V. I. Hotelni pidpryiemstva yak zvychaina infrastruktura turystskoi diialnosti. Suchasni tendentsii rozvytku industrii turyzmu ta hostynnosti u konkurentnomu seredovyshchi: materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, m. Kharkiv / kolektyv avtoriv; Kharkivskyi natsionalnyi universytet miskoho hospodarstva imeni O.M. Beketova, 2020. S.32-34.

Mukha R.A. Doslidzhennia stanu hotelno-restorannoi industrii ukrainy ta vplyv pandemii COVID-19 na nei. (2021). Efektyvna ekonomika (7). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.7.90

Mitiaieva, T., & Horishevskyi, P. (2024). Viina ta hotelno-restoranna sfera: vyklyky ta adaptatsiia. Ekonomika ta suspilstvo, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-146

Shykina, O., & Remihailo, I. (2021). Poniattia revenue menedzhmentu v hotelnomu biznesi. Ekonomika ta suspilstvo, (34). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-8

Remihailo I. Yu., Shykina O. V. Revenue menedzhment, yak instrument udoskonalennia tsinoutvorennia na pidpryiemstvakh hotelnoho hospodarstva. Hlokalizatsiini aspekty innovatsiinoho rozvytku ekonomiky: materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii molodykh vchenykh (m. Odesa, 21 zhovtnia 2021 roku). Odesa : ONEU. 2021. S. 66–69.

McKinsey Global Institute. (2017). A Future that Works: Automation, Employment, and Productivity. 28 p. URL: www.mckinsey.com/mgi (Accessed: 21.09.2024).

Nepochatenko, V. (2022). Pidvyshchennia kvalifikatsii personalu yak skladova uspishnoho rozvytku pidpryiemstv industrii hostynnosti. Ekonomika ta suspilstvo, (39). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-86

Mann, R., Hulak, D., Yakusheva, O., Yakushev, O., & Felipenko, N. (2021). Ekonomika biznesu: nedoliky vplyvu derzhavy na motyvatsiiu personalu. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, (62), 64-69. https://doi.org/10.24025/2306-4420.62.2021.241891

Podluzhna, N. O., Petchenko, M. V., & Yakushev, O. V. (2020). Vyklyky transformatsii antykryzovoho upravlinnia pidpryiemstvamy v suchasnykh umovakh. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, (57), 104-109.

Plaksiuk, O., Horvathova, V., & Yakushev, O. (2023). Human capital as a factor increasing the efficiency and competitiveness of an enterprise. Academy Review, 1, 160–174. https://doi.org/10.32342/2074-5354-2023-1-58-12

Yakushev, O. V. (2016). Rehionalni aspekty rozvytku biznes-inkubatoriv v Ukraini. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, (2 (22)), 116-125. URL: https://jeou.donnu.edu.ua/article/%20view/4802

Vasylchenko, L. S., Yakushev, O. V., & Lytvyn, S. V. (2020). Veb-sait pidpryiemstva yak efektyvnyi instrument marketynhovykh komunikatsii v merezhi Internet. Vestnyk Khersonskoho natsyonalnoho tekhnycheskoho unyversyteta, (1-2 (72)), 19-24. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2020.1.2.2