Forms and methods of strategic actions for the management of innovative enterprise systems
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Introduction. Companies that have chosen innovative or organic way to develop, over time, will create and continuously develop unique competitive advantage that is difficult for competitors to outperform due to the fact that the innovation process is a complex and long process of turning innovative ideas into a product that takes place under the influence of multiple internal and external factors that at any given time can stimulate or inhibit the development of innovative enterprises.
Purpose is to study the forms and methods of strategic management effect on innovative company systems.
Methods. Analytical method, organizing, graphical method, generalization.
Results. The concept of reflecting the fundamentally new content of the strategic management of the enterprise, long-term quality determined by the target direction of its development, which covers, generally, all spheres of activity: the scale of the set goals, the way to achieve economic growth, level of economic growth, the level of alternative implementation, the selection process of the innovation strategy, the basic tools of achievement of competitive advantages.
Originality. The author systematized organizational forms of financing innovation, accepted the world practice. It was found out that there is a need to create information space to ensure the relationship between science and business, allowing to transform quickly the knowledge and inventions into technologies and products. It was found out that the effective organization of strategic management is the basis of modern companies survival in a constantly changing internal and external environment factors. Operational management is significantly differ from strategic management, which has its own peculiar methodology, specific methodological tools specific models, techniques and management skills. Effective strategic analysis allows to identify the current and potential changes in the competitive environment of the enterprise, to optimize business process activities, to develop specific goals, flexible strategies and rational operational plans to implement the strategy of the company.
Conclusion. Сurrently the innovation management improving for most businesses is an important tool of supporting their activity in the reclaimed areas and the way of expansion into new directions. The great importance to improve innovation has integrated use of the new concepts of management. The main ones are: the creation of an atmosphere, enabling search and innovations; the focus of all innovation activities to the needs of the consumer; determining the priorities of innovation, based on the goals and objectives of the company; reducing the number of management levels in order to accelerate the process of "research - production - sales"; the maximum reduction of the terms of development and innovation, the work organization not for the "relay" principle, and based on innovative solutions simultaneous parallel tasks.
Thus, the choice of innovation strategy at the regional level or entity level organizes their activities in innovation and development and can more successfully address many issues related to their sustainable development, increase production efficiency and competitiveness.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
1. Illjashenko, S. M. (Eds.). (2004). Menedzhment ta marketyng innovacij. Sumy: VTD «Universytets'ka knyga».
2. Rud', N. T. (2007). Ekonomika i organizacija innovacijnoi' dijal'nosti. Lutsk: RVV LDTU.
3. Synigovec', O. M. (2011). Strategic innovation management company. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 35, 174-177.
4. Ruban, V. (2003). The innovative model of Ukraine's strategic development: methodology and experience. Ekonomika Ukrai'ny, 6,14-15.
5. Butnik-Sivers'kyj, O. B. & Zharinova, A. G. (2008). Theoretical aspects of the transformation of the production system in terms of innovation. Zbirnyk naukovyh prac', 6,.188-216.