MAIN DIRECTIONS OF THE STRATEGY OF LOCAL AUTHORITIES FOR THE FORMATION OF THE MIDDLE CLASS
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Introduction. Market transformations in the Ukrainian economy involved radical changes in the system of property relations, which had to create conditions for the establishment and development of the so-called middle class. Economic transformations have changed the social structure of a society with a planned economy. It is about changing the number and share of the middle class in society. However, the middle class has not been formed sufficiently either at the regional level or at the state level. Yet there were social groups that served as the social base for the formation of the middle class, with certain characteristics. The urgency of the topic is due to the need for more full use of the reformed property relations for the formation of the middle class in the regions of Ukraine.
Purpose. Justification for the need to develop a strategy of local authorities on the formation of the middle class at the regional level.
Results. In order to form a middle class, an efficient municipal property management mechanism must be introduced. It should be aimed at obtaining the maximum possible intangible results in the form of: increasing the number of objects that provide quality and quantity for the successful livelihoods of the local community; reduction of expenses by city residents for transportation and utilities; The creation of additional jobs, thereby increasing the income status of households, which in turn can become a reserve for the formation of a regional middle class; creating prerequisites for a favorable investment climate in the local community.
Effective management of property at the local level should become one of the main goals of socio-economic development of the regions. We highlight the main goals of local authorities to support the socio-economic development of the city, including households: creating conditions for normal livelihoods; rise of the region's economy, and increase of the revenue part of the budget; development of regional infrastructure; growth of employment, culture, education and qualifications. The tax mechanism is the most acceptable mechanism for stimulating small business development at the region. An example of such a mechanism could also be the introduction of the concept of "double fiscal benefits", which is intended to provide certain shadowing of existing entities of small and medium enterprises and create favorable conditions for the establishment of new and, accordingly, expansion of the basis of the middle class.
The contents of this concept are disclosed by the relevant programs: profitability incentive program; Program of acceleration of payback.
Conclusion. Thus, the local governments can provide a real support to newly created entrepreneurs, whose further development will enable them to increase the revenue side of local budgets, which in turn will enable local authorities to support the revenue side of households needed to enter the middle class structure. Today, the actions of individual local governments, aimed at material support of certain groups of social workers – doctors, teachers, employees of preschool institutions, etc. – are very rare.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Bondar, I. K. (2004). Business in Ukraine the economic foundation of the middle class. Formation of market relations in Ukraine, 10 (41), 69-71 (in Ukr).
Bondar, I., & Yaholnyk , A. (2006). How to become a successful entrepreneur. Kyiv : Corporation (in Ukr).
Antoshkina, L. (2005). Social status of the middle class in Ukraine. Ukraine: aspects of labor, 6, 24-27 (in Ukr).
Shuliak, P.& Dubas, A. et al. (2012). The activities of investment funds and investment companies has negative consequences. Economics, Finance, Law, 8, 18-21 (in Ukr).
European Bank for Reconstruction and Development (2014). Investment and Development Economic Transition in Eastern Europe and the Former Soviet Union. Transition Report.
Volynskyi, G. (2011). From the Hungarian experience in market transformation. Ukraine's economy, 8, 73-76 (in Ukr).
Tkachenko, T. P., & Pidlisna, O. A. (2004). Business in Ukrainian mentality. Dnipropetrovsk : DNU, 621-629 (in Ukr).
Tkachenko, T. P. (2005). Social development strategy of Ukraine. Zhitomir : ZSTU, 262-268 (in Ukr).
Andreev, S. A. (2004). Regional system of small business support. SPb. (in Ukr).
Varnaliy, Z. S. (2003). In M. I. Dolishniy (Ed.). Entrepreneurship as a factor of socio-economic development of Ukraine and its regions. Lviv (in Ukr).