СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ: НАЦІОНАЛЬНИЙ ТА РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Володимир ЯЦЕНКО
Олексій СКІДАНОВ

Анотація

У статті досліджено теоретичні та методичні засади функціонування ринку туристичних послуг на національному та регіональному рівнях, здійснено аналіз його динаміки та структури в Україні та регіонах, виявлено основні тенденції розвитку туристичної галузі, а також розроблено заходи, які сприятимуть підвищенню якості туризму,  ефективному використанню  туристичного потенціалу для удосконалення вітчизняного ринку туристичних послуг.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Gorina G. (2016). Characteristics of the infrastructure component of the study of the environment for the formation of a strategy for the development of the tourism market. Bulletin of the Donetsk National University of Economics and Trade named after Mykhailo Tugan-Baranovsky. Ser.: Economic Sciences, 2 (63), 121-127.

Gumenyuk V.V.(2008). Factors of seasonality in the management of financial support of tourism enterprises. Finance of Ukraine, 8, 74–81.

State Statistics Service of Ukraine. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (access date 03.09.2023)

Dyadechko L. P. (2007). Economics of tourism business. K.: Center for Educational Literature.

Yevtushenko O. V. (2014). Application of the marketing complex in the field of tourism. Bulletin of the Kharkiv National University named after V. N. Karazin, No. 1144, 166–170.

Zabaldina Yu.B. (2005). Typology of regional tourist services markets in Ukraine. Formation of market relations in Ukraine, 4 (47), 125–130.

Travel & Tourism Competitiveness Report URL: www.weforum. org. (access date 03.09.2023)

Zayachkovska G. A. (2010). Evolution of tourism marketing theory. History of the national economy and economic thought of Ukraine, Issue 43, 193–201.

Zayachkovska G. A. (2013). Modern concept of marketing international tourist services: an interdisciplinary approach. European vector of economic development, 2(15), 106–113.

Kuleshova N. V. (2012). Analysis of the current state of development of the tourism industry in Ukraine. Economy and Region, 1, 177–183.

Pravik Yu. M. (2008). Tourism Marketing: a textbook. Kyiv: Publishing House "Knowledge"

Stoyka S. (2015). Problems and prospects for the development of the tourism business of Ukraine in conditions of economic instability. Investments: practice and experience, Issue 21, 86–91.

Tkachenko T. I. (2006). Sustainable development of tourism: theory, methodology, business realities. Kyiv: Publishing House "Kyiv. nat. torgov.ekon.unt."

Khmelevsky O. V., Koshivska M. V. (2018). Tourism development in the context of European integration of Ukraine. Priazovsky economic bulletin, 2 (07), 15–21.

Shvedun V., Melnichenko O. (2017). Peculiarities of the development of the tourism industry in Ukraine. Kharkiv: Publishing house "NUTZU".

Patel S.S., Erickson T.B. (2022). The new humanitarian crisis in Ukraine: coping with the public health impact of hybrid warfare, mass migration, and mental health trauma. Disaster Med. Public Health Prep. 2022:1–5.

Lukianenko D., Poruchnik A., Stoliarchuk Y., Lutak O.(2019). Globalization of the tourism industry: scales, levels and institutional formats. Problems and Perspectives in Management, 17(2):563-574