ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТІЙКОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ КЕРІВНИКА ЗА СУЧАСНИХ УМОВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Проблема. Особистість керівника відіграє визначальну роль у діяльності будь-якого суб’єкту господарювання, відповідно, за її допомогою партнери, інвестори конкуренти, стейхолдери оцінюють діяльність підприємства, його стійкість розвитку в умовах динамічного зовнішнього середовища. Тому імідж керівника та його етичні норми є одним із складових корпоративного іміджу. Практика засвідчує, що сильний індивідуальний імідж менеджера стає необхідною умовою досягнення організацією тривалого успіху в бізнес-середовищі. Сильний імідж у бізнесі є конкурентною перевагою на ринку, що дозволяє зменшити замінюваність товарів (робіт, послуг), а значить, захищає суб’єкт господарювання від атак конкурентів і зміцнює позиції щодо аналогічних товарів (робіт, послуг) на ринку. Сильний імідж полегшує доступ підприємства до фінансових, інформаційних, людських та інших ресурсів. Метою статті є удосконалення теоретичних положень і практики формування іміджу керівника як необхідної умови забезпечення стійкого розвитку підприємства у пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни.
Результати. У статті розглянуто поняття «імідж», «професійний імідж», проаналізовано його особливості та складові. Розглянуто проблеми формування іміджу керівника як основи забезпечення динамічної стійкості розвитку підприємства. Дослідження сконцентровано на проблемі формування успішного іміджу керівника за сучасних умов, вивченні чинників впливу на формування правильного іміджу керівника, розкритті прийомів просування іміджу менеджера для забезпечення стійності суб’єкта господарювання тощо. У пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни виникла необхідність швидкого організовування роботи господарюючих суб’єктів у нових умовах, максимальне забезпечення безпеки працівників, переведення частини персоналу на віддалену форму праці тощо. Поняття дистанційної роботи, релокації підприємств, зміни графіків та умов праці різко увійшли в життя бізнесу, ставши новою реальністю, новими викликами для топ-менеджменту українських підприємств.
Новизна. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у розробці теоретичних положень, методичних та науково-практичних рекомендацій щодо сутності, складових та шляхів покращення іміджу керівника організації в у пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни.
Висновки. Успішне функціонування організації, забезпечення її стійкості розвитку за сучасних умов значною мірою залежить від здатності керівника не тільки керувати підлеглими за допомогою повноважень, а й вміння формувати імідж керівника. Розуміння основ його формування та вдосконалення дає змогу менеджерам успішно реалізовувати необхідні в управлінській діяльності стратегії поведінки, розвиватися як особистість в умовах професійної діяльності. Існує низка способів удосконалення іміджу, але головне завдання цієї діяльності – уточнити мету, а потім провести аналіз самооцінки. Для покращення іміджу необхідно систематичного отримувати нові знання, розвивати різні вміння й навички, ефективно взаємодіяти з підлеглими. Наявність в організації досвідченого керівника зі сформованим позитивним іміджем є необхідною умовою досягнення організацією стійкості в забезпеченні власного розвитку. Водночас, формування позитивного іміджу та високої репутації керівника – довготривалий та складний процес, який є однією з ключових складових забезпечення існування та результативного функціонування підприємства. Тому формування позитивного іміджу керівника організації є одним із пріоритетних завдань управління підприємством, особливо у пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Барна Н.В. Іміджелогія: навч. пос. для дист. навч. К.: Університет «Україна», 2008. 217 с. 2. Білоножко А.В. Формування іміджу керівника середнього бізнесу. Праці Одеського політехнічного університету. 2015. Вип. 2 (41). С. 363–367.
Браєвська А.І., Браєвський С.Й., Артеменко Л.П. Формування успішного іміджу керівника в дистанційних умовах роботи. Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». 2021. № 18. С. 152-158. URL: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/240432/238770 (Дата звернення: 12.08.2022).
Воронько-Невіднича Т.В. Особливості формування та впливу іміджу керівника на діяльність організації. Зб. матеріалів наукових праць наук.-практ. конф. професорсько-викладацького складу Полтавської державної аграрної академії за підсумками науково-дослідної роботи в 2016 році. Полтава : РВВ ПДАА, 2017. 374 с. С. 31–33.
Воронько-Невіднича Т.В., Помаз О.М., Васильєва Ю.А., Коваленко Г.О. Аспекти корпоративної соціальної відповідальності підприємства, що сприяють формуванню його іміджу. Modern Economics. 2020. С. 45-49. URL: https://modecon.mnau.edu.ua/issue/24-2020/voronko-nevidnycha.pdf (Дата звернення: 12.08.2022).
Лозовський О.М., Іванчук О.Д. Імідж керівника як базова складова ефективного управлінні сучасним підприємством. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. 2018. № 20. С. 171-178. URL: https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=26695.pdf (Дата звернення: 12.08.2022).
Поченцов Г.Г. Паблік рілейшнз для професіоналів. Київ, 2000. 624 с.
Пшенична Л. Імідж керівника – важлива складова кар’єри управлінця. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 6 (80). URL: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/11/24.pdf (Дата звернення: 12.08.2022).
Шевченко В.С. Роль і місце іміджу керівника в ефективному управлінні сучасної організації. Соціальна економіка. 2016. № 2. С. 157–161. URL: https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/8259/7769 (Дата звернення: 12.08.2022).
Якімова І.А. Управління іміджем керівника. Сучасний менеджмент: моделі, стратегії, технології : матеріали XXI Всеукр. щоріч. студент. наук.-практ. конф. за міжнарод. участю. 23 квіт. 2020 р. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2020. 642 с. С. 254–256.