ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТІЙКОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ КЕРІВНИКА ЗА СУЧАСНИХ УМОВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Тетяна ВОРОНЬКО-НЕВІДНИЧА
Валентина КАРПЕНКО
Юлія БОРИСЕНКО
Валерія ЦИМБАЛ

Анотація

Проблема. Особистість керівника відіграє визначальну роль у діяльності будь-якого суб’єкту господарювання, відповідно, за її допомогою партнери, інвестори конкуренти, стейхолдери оцінюють діяльність підприємства, його стійкість розвитку в умовах динамічного зовнішнього середовища. Тому імідж керівника та його етичні норми є одним із складових корпоративного іміджу. Практика засвідчує, що сильний індивідуальний імідж менеджера стає необхідною умовою досягнення організацією тривалого успіху в бізнес-середовищі. Сильний імідж у бізнесі є конкурентною перевагою на ринку, що дозволяє зменшити замінюваність товарів (робіт, послуг), а значить, захищає суб’єкт господарювання від атак конкурентів і зміцнює позиції щодо аналогічних товарів (робіт, послуг) на ринку. Сильний імідж полегшує доступ підприємства до фінансових, інформаційних, людських та інших ресурсів. Метою статті є удосконалення теоретичних положень і практики формування іміджу керівника як необхідної умови забезпечення стійкого розвитку підприємства у пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни.
Результати. У статті розглянуто поняття «імідж», «професійний імідж», проаналізовано його особливості та складові. Розглянуто проблеми формування іміджу керівника як основи забезпечення динамічної стійкості розвитку підприємства. Дослідження сконцентровано на проблемі формування успішного іміджу керівника за сучасних умов, вивченні чинників впливу на формування правильного іміджу керівника, розкритті прийомів просування іміджу менеджера для забезпечення стійності суб’єкта господарювання тощо. У пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни виникла необхідність швидкого організовування роботи господарюючих суб’єктів у нових умовах, максимальне забезпечення безпеки працівників, переведення частини персоналу на віддалену форму праці тощо. Поняття дистанційної роботи, релокації підприємств, зміни графіків та умов праці різко увійшли в життя бізнесу, ставши новою реальністю, новими викликами для топ-менеджменту українських підприємств.
Новизна. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у розробці теоретичних положень, методичних та науково-практичних рекомендацій щодо сутності, складових та шляхів покращення іміджу керівника організації в у пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни.
Висновки. Успішне функціонування організації, забезпечення її стійкості розвитку за сучасних умов значною мірою залежить від здатності керівника не тільки керувати підлеглими за допомогою повноважень, а й вміння формувати імідж керівника. Розуміння основ його формування та вдосконалення дає змогу менеджерам успішно реалізовувати необхідні в управлінській діяльності стратегії поведінки, розвиватися як особистість в умовах професійної діяльності. Існує низка способів удосконалення іміджу, але головне завдання цієї діяльності – уточнити мету, а потім провести аналіз самооцінки. Для покращення іміджу необхідно систематичного отримувати нові знання, розвивати різні вміння й навички, ефективно взаємодіяти з підлеглими. Наявність в організації досвідченого керівника зі сформованим позитивним іміджем є необхідною умовою досягнення організацією стійкості в забезпеченні власного розвитку. Водночас, формування позитивного іміджу та високої репутації керівника – довготривалий та складний процес, який є однією з ключових складових забезпечення існування та результативного функціонування підприємства. Тому формування позитивного іміджу керівника організації є одним із пріоритетних завдань управління підприємством, особливо у пост-пандемічних умовах, умовах воєнного стану країни.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Барна Н.В. Іміджелогія: навч. пос. для дист. навч. К.: Університет «Україна», 2008. 217 с. 2. Білоножко А.В. Формування іміджу керівника середнього бізнесу. Праці Одеського політехнічного університету. 2015. Вип. 2 (41). С. 363–367.

Браєвська А.І., Браєвський С.Й., Артеменко Л.П. Формування успішного іміджу керівника в дистанційних умовах роботи. Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». 2021. № 18. С. 152-158. URL: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/240432/238770 (Дата звернення: 12.08.2022).

Воронько-Невіднича Т.В. Особливості формування та впливу іміджу керівника на діяльність організації. Зб. матеріалів наукових праць наук.-практ. конф. професорсько-викладацького складу Полтавської державної аграрної академії за підсумками науково-дослідної роботи в 2016 році. Полтава : РВВ ПДАА, 2017. 374 с. С. 31–33.

Воронько-Невіднича Т.В., Помаз О.М., Васильєва Ю.А., Коваленко Г.О. Аспекти корпоративної соціальної відповідальності підприємства, що сприяють формуванню його іміджу. Modern Economics. 2020. С. 45-49. URL: https://modecon.mnau.edu.ua/issue/24-2020/voronko-nevidnycha.pdf (Дата звернення: 12.08.2022).

Лозовський О.М., Іванчук О.Д. Імідж керівника як базова складова ефективного управлінні сучасним підприємством. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. 2018. № 20. С. 171-178. URL: https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=26695.pdf (Дата звернення: 12.08.2022).

Поченцов Г.Г. Паблік рілейшнз для професіоналів. Київ, 2000. 624 с.

Пшенична Л. Імідж керівника – важлива складова кар’єри управлінця. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 6 (80). URL: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/11/24.pdf (Дата звернення: 12.08.2022).

Шевченко В.С. Роль і місце іміджу керівника в ефективному управлінні сучасної організації. Соціальна економіка. 2016. № 2. С. 157–161. URL: https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/8259/7769 (Дата звернення: 12.08.2022).

Якімова І.А. Управління іміджем керівника. Сучасний менеджмент: моделі, стратегії, технології : матеріали XXI Всеукр. щоріч. студент. наук.-практ. конф. за міжнарод. участю. 23 квіт. 2020 р. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2020. 642 с. С. 254–256.