THE ROLE OF THE VALUE CHAIN IN ENSURING THE COMPETITIVENESS OF ENTERPRISES
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Introduction. Studying the needs of consumers is an important task for enterprises that work in the mass market. The needs determine the characteristics of goods. These characteristics form competitive advantages, which can ensure the market stability of enterprises.The value chain helps entrepreneurs concentrate on the processes that form the added value, and exclude processes that do not create value.
Value chain concept can be used in determining the possible sources of competitive advantages and the formation of market stability of enterprises.
Purpose. The purpose of the article is to define the role of the value chain in shaping the competitive advantages and ensuring the market stability of enterprises and their associations.
Methods. The method of theoretical analysis, the method of generalization, comparison ae used.
Results. Consumer value is one of the main characteristics when purchasing goods for consumers. It manifests itself through the possibility of choosing a particular product from a large number of similar goods. The key role in the choice of the goods belongs to the value of the goods, the quality of the goods, logistical support, other characteristics of the goods, etc.
Value for the consumer is a characteristic of the product, which is determined by market attractiveness and willingness to pay.
The value chain can be used by the enterprise as a tool that shapes consumer preferences. Using the value chain concept can help enterprises significantly reduce the cost of production and sales of products. This will help make the goods more attractive to consumers.
Sources of competitiveness can also be determined using a value chain. Competitive advantages will make it possible to increase sales volumes. The value chain can be used by managers in the formation of an effective enterprise development strategy and in operational planning.
Analysis of the value chain allows you to identify the processes that form a high added value. Managers should pay special attention to these processes.
Originality. The obtained results showed that the use of the value chain concept can become an instrument for increasing the efficiency of enterprises’ activities. Using this concept will provide businesses a competitive advantage. This will provide companies a sustainable competitive position. Alternative configuration values may be used by associations of undertakings..
Conclusion. The value chain allows companies to identify advantages in competition. The main task of constructing the value chain is to determine the strategic directions of the development of the main and auxiliary processes in the formation of the real value of the product for the consumer.
Using the value chain increases the efficiency of the enterprises.
In addition, the value chain allows enterprises to identify areas of strategic development that are built on competitive advantages.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Demkiv YA.V. (2008) Formuvannya spozhyvchoyi vartosti vysokotekhnolohichnykh tovariv. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lʹvivsʹka politekhnika». 623 : Lohistyka, 68–73. (in Ukr.)
Tarasenko N. A., Baranova Z. A. (2017) Metodolohyy sozdanyya potrebytelʹskoy tsennosty kondyterskykh yzdelyy. Nauchnyy zhurnal KubHAU. 131(07). (in Ukr.)
Yuldasheva O., Shubaeva V., Orekhov D. (2014) Metodolohyya yzmenenyya y otsenky potrebytelʹskoy stoymosty y otsenky potrebytelʹskoy tsennosty: dyfferentsyatsyya podkhodov. Vestnyk Nauchno-yssledovatelʹskoho tsentra korporatyvnoho prava, upravlenyya y venchurnho ynvestyrovanyya Syvtyvkarskoho hosudarstvennoho unyversyteta. 3, 198-210 (in Russ).
Ershov A.S. (2013) Sovershenstvovanye tsepey sozdanyya tsennosty v uslovyyakh ynformatsyonnoho obshchestva. Ynformatsyonno-ékonomycheskye aspekty standartyzatsyy y tekhnycheskoho rehulyrovanyya: Nauchnyy ynternet-zhurnal. 3 (13). : http://iea.gostinfo.ru/files/2013_03/2013_03_01.pdf (in Russ).
Porter M. (2005) Konkurentnoe preymushchestvo: Kak dostychʹ vysokoho rezulʹtata y obespechytʹ eho ustoychyvosty. Per z anhl. Moskva: Alʹpyna Byznes Buks, 715 (in Russ).
Shnayder D. (2003) Vvedenye v marketynh tekhnolohyy y vysokotekhnolohychnykh tovarov proyzvodstvennoho naznachenyya. Kharkov: NTU «KHPY», 454 (in Russ).
Transformatsiya vartosti u rozvytku vidnosyn «pidpryyemstvo – kliyent»: Nauk. red. YE.V. Krykavskoho, N.I. Chukhray. (2007) Lviv: Vydavnytstvo Natsionalʹnoho universytetu «Lvivsʹka politekhnika», 250. (in Ukr.)
Michael E. Porter (1985) Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Perfomance. New York. Free Press, 592.
Miles L.D. (1989) Techniques of Value Analysis and Engineerin. 3rd Ed. N. Y. McGraw-Hill, XVIII, 366.
Bytsa V. (2013) Stratehichni zasady formuvannya lantsyuhiv vartosti mashynobudivnoyi produktsiyi. Halytsʹkyy ekonomichnyy visnyk. №4(43), S.185-193. (in Ukr.).
Porter M. (2005) Konkurentnoe preymushchestvo: Kak dostych vysokoho rezultata y obespechyt eho ustoychyvost. Per. z anhl. – Moskva: Alʹpyna Byznes Buks, 715 (in Russ).
Omelʹnychenko O.S. Zastosuvannya kontseptsiyi lantsyuha tsinnosti yak skladovoyi systemy upravlinnya vytratamy. International Scientific Journal. Retrieved at: http://www.inter-nauka.com/ (in Ukr.).
Krykavskyy Ye.V., Patora-Vysotsʹka Z. (2015) Lantsyuh vartosti M. Portera (konstruktsiya, dekonstruktsiya, rekonstruktsiya) ta upravlinnya za tsinnostyamy. Marketynh i menedzhment innovatsiy. 2, 121-133. (in Ukr.).
Boyko A.A., Bakhmareva N.V. (2010) Tsepochka sozdanyya tsennosty kak ynstrument protsessno-oryentyrovannoho upravlenyya vosproyzvodstvom osnovnykh proyzvodstvennykh fondov predpryyatyy raketno-kosmycheskoy promyshlennosty. Vestnyk Sybyrskoho hosudarstvennoho aérokosmycheskoho unyversyteta ymeny akademyka M. F. Reshetneva, 181-185. Retrieved at: https://cyberleninka.ru/article/n/tsepochka-sozdaniya-tsennosti-kak-instrument-protsessno-orientirovannogo-upravleniya-vosproizvodstvom-osnovnyh-proizvodstvennyh (in Russ)
Stеybell Ch.B., Feldstad O.D. (2013) Konfyhuratsyya tsennosty dlya konkurentnoho preymushchestva: tsepochka, masterskaya y setʹ sozdanyya tsennosty. Upravlenye slozhnostʹyu. Operatsyonnaya systema byznesa. Pod red. S. Khromova-Borysova. Moskva: Yzdatelʹskyy dom «Hrebennykov», 340 (in Russ).
Klymenko S.M., Omelyanenko T.V., Barabas D.O., Dubrova O.S., Vakulenko A.V. (2008) Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva: K.: KNEU, 520 (in Ukr.)
Belyakova H.YA., Sumyna E.V. (2005) Klyuchevye kompetentsyy kak osnova ustoychyvoho konkurentnoho preymushchestva. Élektronnyy zhurnal «Yssledovano v Rossyy», 1070 – 1080. Retrieved at: http://zhurnal.ape.relarn.ru/articles/2005/104.pdf (in Russ).