УДОСКОНАЛЕННЯ ТОРГОВЕЛЬНО-ПОСЕРЕДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФІРМ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті систематизовано основні форми торговельно-посередницької діяльності на світових ринках. Розкрито класифікацію суб’єктів торгово-посередницької діяльності, серед яких виділено такі їх категорії: оптовики, роздрібні торговці, франчайзери, торговельні агенти, дистриб'ютори, дропшиппери тощо. Наведено сучасні види торговельного посередництва: е-торгівля, маркетплейси, онлайн-платформи – електронні майданчики, технологічні системи. Розглянуто приклади ефективного посередництва, такі як Amazon, eBay, Alibaba, Export Genius та ін. Здійснено SWOT-аналіз (оцінку сильних і слабких сторін, можливостей та загроз) торговельно-посередницької діяльності на міжнародних ринках. Для удосконалення торговельно-посередницькій діяльності запропоновано використання методу фільтрації, передових технологій, таких як штучний інтелект і блокчейн, впровадження онлайн-платформ для торгівлі товарами і послугами, гібридних бізнес-моделей.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
УГОДА
ПРО ПЕРЕДАЧУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ
Я, автор статті/Ми, автори рукопису статті _______________________________________________________________________
у випадку її прийняття до опублікування передаємо засновникам та редколегії наукового видання «Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Економічні науки» такі права:
1. Публікацію цієї статті українською (англійською, російською, польською) мовою та розповсюдження її друкованої версії.
2. Розповсюдження електронної версії статті через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях, тощо).
При цьому зберігаємо за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
1. Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
2. Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
3. Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
4. Розміщувати електронні копії статті (зокрема кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
a. персональних web-pecypcax усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги, тощо);
b. web-pecypcax установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
с. некомерційних web-pecypcax відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Цією угодою ми також засвідчуємо, що поданий рукопис відповідає таким критеріям:
1. Не містить закликів до насильства, розпалювання расової чи етнічної ворожнечі, які викликають занепокоєння, є загрозливими, ганебними, наклепницькими, жорстокими, непристойними, вульгарними тощо.
2. Не порушує авторських прав та права інтелектуальної власності інших осіб або організацій; містить всі передбачені чинним законодавством про авторське право посилання на цитованих авторів та / або видання, а також використовувані в статті результати і факти, отримані іншими авторами чи організаціями.
3. Не був опублікований раніше в інших видавництвах та не був поданий до публікації в інші видання.
4. Не включає матеріали, що не підлягають опублікуванню у відкритій пресі, згідно з чинним законодавством.
____________________ ___________________
підпис П.І.Б. автора
"___"__________ 20__ р.
Посилання
Rokocha, V.V., Odahaylo, B.M., Terekhov, V.I., Filatov, S.A. (2020). Mediation in world commodity markets: a study guide. Kyiv: KROC University of Economics and Law, 150 p. (in Ukr.).
Akerman, A. (2018). A theory on the role of wholesalers in international trade based on economies of scope. The Canadian Journal of Economics / Revue canadienne d'Economique. Published By: Wile. Р. 156-185. URL: https://www.jstor.org/stable/45172514 (Accessed: 20.08.23).
Rokocha V.V. and other (2018). International trade activity: a textbook. Kyiv: "KROK" University of Economics and Law, 698 p. (in Ukr.).
Chen, B. and Li, Z. (2014). An Anatomy of Intermediaries in China's Export Market. China Economic Journal, Taylor & Francis Journals, 7(2), 187-213.
Trishkina N.I. (2016). The essence of the intermediary activity of a trading company and its place in the socio-economic development of Ukraine. Economics and enterprise management, 10, 145-149. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2016_10_32 (Accessed: 08.08.23).
Bernard, A. B., Grazzi, M. and Tomasi, C. (2015). Intermediaries in international trade: Products and destinations. Review of Economics and Statistics, 97, 4, 916-920.
Jopson, B. (2011). Amazon urges California referendum on online tax. Financial Times (12.07.2011). URL: https://www.ft.com/content/61828252-ac1d-11e0-b85c-00144feabdc0 (Accessed: 23.08.2023).
Forbes (2023). URL: https://www.forbes.com/companies/alibaba-group/?sh=378d87b319f5 (Accessed: 12.08.2023).
Export Genius (2023). Офіційний сайт. URL : https://www.crunchbase.com/organization/export-genius (Accessed: 13.08.2023).
Tokar.ua (2004). URL: https://web.archive.org/web/20170610102004/http://tokar.ua/read/8893 (Accessed: 25.08.2023).
Louis Dreyfus Company (2023). URL: https://latifundist.com/kompanii/1349-louis-dreyfus-company (Accessed: 13.08.2023).
Kurpayanidi, K.I. (2020). Corporate industry analysis of the effectiveness of entrepreneurship subjects in the conditions of innovative activity. Journal of Economy and Business, 2-1. P. 164-166. URL: https://doi.org/10.24411/2411-0450-2020-10111 (Accessed: 14.08.2023).
Bilyavskyi G.O., Butchenko L.I. (2006). Basics of ecology: theory and practice. Kyiv: Libra, 368 p. (in Ukr.).